Advertisement

sectorul auto
Home Miscellanea Business România, pe locul 28 din 34 în Topul celor mai atractive state pentru companiile private

România, pe locul 28 din 34 în Topul celor mai atractive state pentru companiile private

România se află în cea mai de jos parte a Topului celor mai atractive state pentru companiile private din Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA), ocupând locul 28 din cele 34 de state care au făcut obiectul studiului ”EMEA Entrepreneurial & Private Business Heatmap”, realizată de reţeaua de companii de consultanță PwC.

Clasamentul este realizat pe baza scorurile obţinute în funcţie de 37 de parametri din şapte categorii diferite, respectiv macroeconomie, mediu de afaceri, cadrul fiscal şi de reglementare, ESG, sănătate publică, educaţie/competenţe/talente şi tehnologie şi

Topului celor mai atractive state

Liderii
1. Elveția – 76.8 puncte
2. Norvegia – 63.7 puncte
3. Regatul Unit – 61.4 puncte
4. Germania – 60.8 puncte
5. Suedia – 60.1 puncte

State avansate
6. Franța – 59.7 puncte
7. Danemarca – 57.1 puncte
8. Finlanda – 55.9 puncte
9. Spania – 55.7 puncte
10. Luxemburg – 54.9 puncte
11. Țările de Jos – 54.8 puncte
12. Cipru – 54.5 puncte
13. Estonia- 52.4 puncte
14. Irlanda – 52.3 puncte
15. Austria – 51.2 puncte
16. Malta- 51.1 puncte
17. Belgia – 50.6 puncte

State în curs de dezvoltare
18. Lituania – 49.1 puncte
19. Portugalia – 48.5 puncte
20. Italia – 47.5 puncte
21. Republica cehă – 47.2 puncte
22. Slovenia – 45.3 puncte
23. Ungaria – 44.5 puncte
23. Rusia – 44.5 puncte
25. Slovacia – 43.7 puncte
26. Bulgaria – 43.0 puncte
27. Letonia – 42.6 puncte
28. ROMÂNIA – 41.7 puncte
29. Polonia – 41.6 puncte
30. Croația – 38.5 puncte

State emergente
31. Kenya – 36.6 puncte
32. Africa de Sud – 33.6 puncte
33. Grecia – 32.8 puncte
34. Nigeria – 22.7 puncte

”Clasamentele privind competitivitatea ţărilor sunt foarte importante pentru investitori atunci când aleg destinaţiile de investiţii, dar şi pentru autorităţile guvernamentale dacă vor să găsească cele mai adecvate politici şi să amelioreze capitolele care înregistrează scoruri mai slabe. Anul trecut, fluxul de investiţii străine în România a atins 7,25 miliarde euro, cea mai mare sumă de peste un deceniu, reflectând mai multă încredere din partea companiilor”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România.

În comparație cu ţările din Europa Centrală şi de Est, România mai are multe de îmbunătăţit atât în privinţa volumului de investiţii, cât şi a sectoarelor către care se îndreaptă acestea.

”Orientarea preponderentă către domeniile cu valoare adăugată mare, cum sunt serviciile care necesită cunoştinţe intensive sau producţia de înaltă tehnologie, impune ca educaţia, digitalizarea, serviciile de sănătate să fie prioritare în strategia de atragerea a investiţiilor. Astfel, am obţine un impact mai mare asupra dezvoltării României şi a creşterii PIB pentru că o forţă de muncă înalt calificată creează produse şi servicii mai scumpe şi, implicit este mai bine remunerată”, a mai spus Bumbăcea.

România obţine cel mai bun scor la capitolul cadru fiscal şi de reglementare care ia în considerare nivelul principalelor trei taxe şi la care ocupă primul loc între cele 34 de ţări analizate. Următoarea categorie unde România punctează sus este macroeconomie, unde ocupă locul 8, în timp ce la restul categoriilor se situează în partea de jos a clasamentului, astfel:

  • politicile sociale, de guvernanţă şi mediu (ESG) – locul 24,
  • mediul de afaceri – locul 26,
  • tehnologie şi infrastructură – locul 30,
  • competenţe şi talente – locul 32 şi
  • sănătate publică – locul 34, ultimul loc.

Printre punctele forte ale României ca destinaţie de afaceri, potrivit analizei, se numără: are una dintre cele mai rapide creşteri economice: având în vedere avansul din 2021, este preconizată o accelerare a creşterii PIB, indicator care o plasează între cele cinci economii cu cea mai rapidă creştere, emisiile de CO2 pe cap de locuitor din România se numără printre cele mai scăzute cinci dintre cele 34 de ţări, faptul că 68,3% din populaţia României se află la vârsta activă, al doilea procent dintre teritoriile analizate.

Provocările pe care le întâmpină companiile private pe piaţa românească sunt rata inflaţiei-record, care plasează România printre ţările cu cele mai mari rate ale inflaţiei dintre cele 34 de ţări analizate, are una dintre cele mai mici rate ale venitului naţional brut pe cap de locuitor de pe Heatmap, de 12.620 de dolari, realizează cele mai mici cheltuieli pentru sănătatea publică şi are printre rezultatele cele mai slabe în acest domeniu comparativ cu alte state din analiză, decalajul dintre femei şi bărbaţi în România este unul dintre cele mai mari dintre toate statele analizate.

De asemenea, un alt punct minus este că România alocă 3,1% din PIB pentru educaţie, având printre cele mai mici cheltuieli pentru acest domeniu dintre toate statele analizate şi unul dintre cele mai scăzute niveluri de educaţie la nivel terţiar, iar scorurile privind utilizarea internetului şi accesul la internet în bandă largă sunt scăzute pentru România în comparaţie cu majoritatea celorlalte ţări.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Afacerile din comerţul cu autovehicule, în creștere cu 3,2% în primele 7 luni

Certificat de urbanism pentru proiectul Autostrăzii Braşov – Făgăraş

 

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Afacerile din transporturi
BusinessTransporturi

Afacerile din transporturi au scăzut cu 7% în primele 4 luni din 2024

Cifra de afaceri din serviciile de piaţă prestate în principal întreprinderilor a...

afacerile
Business

Afacerile din comerțul cu autovehicule în creștere cu 5,5% în primele 4 luni

Afacerile din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor...

Volkswagen
BusinessIndustrie auto

Volkswagen redirecționează o treime din investițiile în mașini electrice către modelele diesel și pe benzină

Confruntați cu realitatea unei piețe electrice aflate în dificultate, producătorii își reajustează...

China
Business

Europenizarea mașinilor electrice din China

Creșterea taxelor vamale aplicate vehiculelor electrice din China ar putea redefini peisajul...