Advertisement

China
Home Miscellanea Business Europenizarea mașinilor electrice din China

Europenizarea mașinilor electrice din China

Creșterea taxelor vamale aplicate vehiculelor electrice din China ar putea redefini peisajul industrial european, în contextul în care guverne europene concurează pentru atragerea producătorilor auto chinezi, precum BYD, MG sau Dongfeng. Obiectivul este de a-i încuraja să înființeze unități de producție în Europa pentru a evita aceste bariere vamale.

În încercarea de a tempera concurența comercială fără precedent din partea producătorilor chinezi, Comisia Europeană va anunța, miercuri, că va impune tarife vamale suplimentare pentru vehiculele electrice importate din China, începând de luna viitoare. Executivul comunitar estimează că ponderea mărcilor chineze în vehiculele electrice vândute în UE ar putea ajunge la 15% în 2025 (față de 8% în prezent).

Măsura este denunțată de unii producători auto, în special germani, care sunt îngrijorați de repercursiunile ce pot apărea pe piața chineză.

Confruntați cu această reevaluare, producătorii chinezi își ajustează strategia, iar de data aceasta Europa le deschide larg porțile. Spania se poziționează ca un nou centru de producție auto pe continent, găzduind deja asamblarea modelelor Chery.

La rândul său, Ungaria își confirmă rolul de hub pentru BYD, primind un prim centru pentru producția brandului. Compania chineză, principalul rival al Tesla, are în vedere chiar de anul viitor să înființeze un al doilea centru de asamblare pe continent.

La nivel comercial, europenizarea modelelor chinezești pare să fi devenit o necesitate pentru brandurile care doresc să câștige notorietate și credibilitate în rândul consumatorilor. Această dezvoltare necesită și sprijinul unei rețele solide de distribuție.

Pentru guvernele europene care se confruntă cu provocarea reindustrializării, atragerea producătorilor chinezi a devenit un imperativ. Fiecare își etalează punctele forte, oferind subvenții, zone libere, scutiri de taxe și programe regionale pentru a asigura competitivitatea economică a producătorilor chinezi, confruntați cu costurile ridicate ale forței de muncă, energiei și reglementărilor europene. La această competiție, Ungaria s-a remarcat prin atragerea BYD. Acum țara își propune să-l convingă și pe MG.

Spania, a doua țară producătoare de autovehicule după Germania, a reacționat salutându-l pe Chery, în timp ce Italia continuă să spere să atragă un jucător important precum Dongfeng, sau chiar Chery care are în vedere un al doilea centru de producție. Guvernul italian încearcă astfel să contracareze monopolul lui Stellantis, dar grupul franco-italiano-american pare să fi ales Polonia pentru a asambla modelele partenerului său din China, Leapmotor.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Rata anuală a inflaţiei a scăzut la 5,12%, în luna mai 2024

 

Europa a rămas cu mult în urma Americii de Nord în asigurarea investițiilor în mașini electrice

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Afacerile din transporturi
BusinessTransporturi

Afacerile din transporturi au scăzut cu 7% în primele 4 luni din 2024

Cifra de afaceri din serviciile de piaţă prestate în principal întreprinderilor a...

afacerile
Business

Afacerile din comerțul cu autovehicule în creștere cu 5,5% în primele 4 luni

Afacerile din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor...

Volkswagen
BusinessIndustrie auto

Volkswagen redirecționează o treime din investițiile în mașini electrice către modelele diesel și pe benzină

Confruntați cu realitatea unei piețe electrice aflate în dificultate, producătorii își reajustează...

independent
Business

Ascensiunea consumatorului independent, o nouă provocare pentru producători și retaileri

Aproape jumătate dintre respondenți (47%) spun că sunt optimiști în privința viitorului,...