Advertisement

maşinile electrice chineze
Home Administrare flote Fiscalitate Ce taxe vamale ar putea fi aplicate mașinilor electrice din China? BYD – 17,4%, Geely – 20% și SAIC- 38,1%

Ce taxe vamale ar putea fi aplicate mașinilor electrice din China? BYD – 17,4%, Geely – 20% și SAIC- 38,1%

Comisia Europeană a dezvăluit, miercuri, nivelul taxelor compensatorii provizorii pe care le-ar impune importurilor de mașini electrice din China, în cazul în care discuțiile cu autoritățile chineze privind subvențiile acordate constructorilor auto nu conduc la o soluție eficientă.

”În cadrul investigației sale aflate în desfășurare, Comisia a concluzionat provizoriu că lanțul valoric al vehiculelor electrice cu baterie (BEV) din China beneficiază de subvenții neloiale, ceea ce ar putea aduce un prejudiciu economic producătorilor de BEV din UE. Ancheta a examinat, de asemenea, consecințele și impactul probabil al măsurilor asupra importatorilor, utilizatorilor și consumatorilor de BEV din UE”, a arătat Executivul comunitar.

În consecință, Comisia a contactat autoritățile chineze pentru a discuta aceste constatări și pentru a explora modalități posibile de rezolvare a problemelor identificate, într-un mod compatibil cu Organizația Mondială a Comerțului.

În cazul în care discuțiile cu autoritățile chineze nu conduc la o soluție eficientă, aceste taxe compensatorii provizorii ar fi introduse începând cu 4 iulie 2024, printr-o garanție (în forma care urmează să fie decisă de vama din fiecare stat membru). Acestea ar fi colectate numai dacă și atunci când sunt impuse taxele definitive.

Taxele individuale pe care Comisia le-ar aplica celor trei producători chinezi incluși într-un eșantion ar fi:

  • BYD: 17,4%;
  • Geely: 20%; și
  • SAIC: 38,1%.

Alți producători de mașini electrice pe baterie din China, care au cooperat în cadrul anchetei, dar nu au fost incluși în eșantion, vor fi taxați, în medie, cu 21%.

Pentru toți ceilalți producători de BEV din China care nu au cooperat la anchetă, taxele ar fi de 38,1 %.

Procedura și pașii următori

La data de 4 octombrie 2023, Comisia a inițiat oficial o anchetă antisubvenție privind importurile de vehicule electrice cu baterie pentru pasagerii originare din China. Orice investigație se încheie în maximum 13 luni de la deschidere. Taxele compensatorii provizorii pot fi publicate de către Comisie în termen de 9 luni de la deschiderea anchetei (adică până la 4 iulie 2024 cel mai târziu). Măsurile definitive urmează să fie impuse în termen de 4 luni de la instituirea taxelor provizorii.

În urma unei cereri fundamentate, un producător de BEV din China – Tesla – poate primi o rată a taxei calculată individual în etapa definitivă. Orice altă companie care produce în China care nu este selectată în eșantionul final și care dorește ca situația sa particulară să fie investigată poate solicita o reexaminare accelerată, în conformitate cu regulamentul de bază antisubvenție, imediat după impunerea măsurilor definitive (adică la 13 luni de la deschiderea anchetei). Termenul limită pentru încheierea unei astfel de analize este de 9 luni.

Informațiile despre nivelurile preconizate ale taxelor provizorii sunt furnizate tuturor părților interesate (inclusiv producătorilor din Uniune, importatorilor și exportatorilor și asociațiilor lor reprezentative, producătorilor- exportatori chinezi și asociațiilor lor reprezentative, precum și țara de origine și/sau export, și anume China) și statelor membre ale UE înainte de a fi impuse astfel de măsuri, în conformitate cu procedurile stabilite de Regulamentul de bază antisubvenție al UE. Aceste informații sunt făcute publice și pe site-ul web al Comisiei.

Companiile incluse în eșantion au primit individual informații despre calculele realizate în cazul lor și au posibilitatea de a comenta acuratețea acestora. În cazul în care aceste eventuale observații oferă suficiente contraargumente, Comisia își poate revizui calculul în conformitate cu legislația UE.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Europenizarea mașinilor electrice din China

 

Rata anuală a inflaţiei a scăzut la 5,12%, în luna mai 2024

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

acciza
CarburanţiFiscalitate

Ministerul Finanțelor propune creșterea subvenției la acciza pentru combustibil pentru transportatori și distribuitori

Ministerul Finanțelor a publicat în transparență un proiect de act normativ prin...

Mini
Fiscalitate

Mini, în centrul negocierilor dintre BMW și Comisia Europeană privind suprataxele vamale

Mini, marca britanică BMW își prezintă argumentele în fața Comisiei Europene pentru...

Decontul precompletat de TVA
Fiscalitate

Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA. Opinie EY România

Decontul precompletat RO e-TVA a generat multă efervescență în spațiul public, așa...