Grupul Renault a anunțat că în acest an va produce și livra clienților primele vanuri electrice cu celulă de combustie alimentată cu hidrogen. Primele modele care vor primi noul sistem de propulsie vor fi Trafic și Master.
Dezvoltarea noilor modele se va face împreună cu Plug Power Inc., lider global în sisteme de celule de combustie și servicii legate de hidrogen. Cele două companii au semnat un Memorandum de Înțelegere pentru formarea unui joint-venture cu participare egală în Franța. Acesta ar trebui să primească toate aprobările necesare până la finalul primei jumătăți a acestui an. Noua compania va dezvolta și comercializa vehicule comerciale ușoare, taxiuri și vehicule de transport pasageri alimentate cu hidrogen.
Cele două companii au puncte forte complementare. Grupul Renault are o poziție solidă pe piața de vehicule comerciale ușoare electrice, iar Plug Power are o experiență de 20 de ani în tehnologia hidrogenului. Compania a dezvoltat până în prezent peste 40.000 de sisteme de celule de combustie și a proiectat și construit 110 stații de realimentare, care comercializează zilnic peste 40 de tone de hidrogen.
Colaborarea se va concentra pe 3 domenii cheie:
Cercetare și Dezvoltare: Grupul Renault și Plug Power vor înființa un Centru de Inovare pentru dezvoltarea de vanuri electrice alimentate cu hidrogen bazate pe platformele LCV actuale și viitoare ale Renault. Primele modele care vor primi noul sistem de propulsie vor fi Trafic și Master.
Producție: În Franța va fi înființat un Centru de Producție. Capabilitățile de producție ale Grupului Renault vor integra celulele de combustie pe platformele de vehicule comerciale ușoare. Centrul va oferi și sisteme de realimentare cu hidrogen.
Vânzări: Parteneriatul va crea un ecosistem de soluții bazate pe hidrogen, care va cuprinde vehicule, stații de realimentare, carburant și servicii pentru clienți.
Noul joint-venture va începe în acest an comercializarea de vanuri electrice alimentate cu hidrogen. Până la finalul lui 2021 vor fi livrate primele flote de vehicule, pentru teste pilot.
Comentați?