Test drive Renault Trafic Furgon Blue dCi 120 model 2021

Azi nu mă las cucerit de dotările suplimentare, ci mă pun în situația unui șofer de van aflat în echipare de bază. Test drive Renault Trafic: iată ce oferă versiunea facelift, în echipare standard, pentru 21.470 euro fără TVA! Foto: Bogdan Paraschiv
Test Drive Renault Trafic floteauto.ro

Nu e cea mai ieftină utilitară medie, dar nici nu-și face un scop din a bate recorduri de preț (vezi farurile full-LED în echiparea de bază). De aceea, pentru a-i da francezului șansa să se justifice, îți propun să judecăm prețul de pornire raportându-ne la dotări, caracteristici ale spațiului de marfă și costuri de exploatare.

 ➡ Citește aici testul cu fratele mai mare, Master 💡 

Primul contact cu cabina mi-a dezvăluit geamurile și oglinzile electrice, toate standard, dar și sistemul de aer condiționat disponibil optional (706 euro + TVA), fără de care nu trebuie să plece niciun autovehicul din uzină. Desenul cabinei este simplu, cu volan fără comenzi, fără sistem de sunet (al meu era montat aftermarket), dar layout-ul instrumentelor de bord este modern și amintește de Clio 4.

Cabină Trafic floteauto.ro

Există și spații de depozitare: buzunare mari în uși, două torpedo-uri, patru suporturi pentru pahare și un spațiu amplu pe partea superioară a bordului, deschis, în care îți poți „odihni“ mapa cu documente între livrări. Nu există, însă, raft deasupra parbrizului (pentru că la versiunea H1 nu e loc), dar poate fi selectat opțional șezut rabatabil pentru banchetă, care să „ascundă“ un compartiment închis de 54 l. Standard, poți glisa obiecte dedesubtul banchetei, pentru că există spațiu, fără, însă, a le fixa. Pentru 72 euro, poți comanda spătar central pliabil, cu suport pivotant pentru tabletă integrat.

Test Drive Renault Trafic floteauto.ro

Spațiul de marfă este foarte ușor de accesat prin cele două uși batante la 180° și prin ușa laterală glisantă din dreapta (cea din stânga costă suplimentar 250 euro). Încărcătura poate fi securizată simplu, folosind cele 8 inele din podea, 6 din zona mediană și 4 din cea superioară. Exemplarul meu a venit cu podeaua căptușită cu placaj din lemn cauciucat (151 euro), foarte aderent, pe care vi-l recomand atât pentru protecția podelei, cât și pentru cea a mărfurilor.

Test Drive Renault Trafic floteauto.ro

Test drive Renault Trafic: proba practică

Trei zile am plimbat-o prin București și prin împrejurimi, pe o vreme toridă, deci climatizarea a mers non-stop la temperatura minimă. Trafic se conduce ca o utilitară pur-sânge, fără veleități de autoturism. Volanul acoperit cu plastic rugos va ”gâdila” un pic palmele sensibile, dar va plăcea bărbaților adevărați datorită aderenței pe care o oferă. La fel și schimbătorul, nu cel mai ușor de mânuit din segment și suspensia, gata să suplinească cele 1.215 kg de încărcătură. Simplu spus, nu te aștepta la o dădacă: Trafic nu te cocoloșește, dar te așteaptă să-l conduci cu o mână fermă. Se simte solid, gata să ia în piept orice provocare.

Schimbător viteze Trafic floteauto.ro

În oraș te asistă butonul ECO, iar consumul urban din test cu mașina goală și climatizarea pornită a fost de aproximativ 10 l/100 km, din cauza lipsei sistemului Stop-Start. Noul motor dCi de 2.0 l trage voinicește la gol și rupe aderența în tr. a 2-a la culcarea accelerației, deci nu mă îndoiesc că se descurcă de minune și la sarcină maximă, mai ales că prima treaptă a cutiei este foarte scurtă.

Tablou bord Trafic floteauto.ro

➡ Test drive Renault Trafic: configurează-ți propria versiune aici 💡

Pe drum național și județean, consumul scade la 6-6,5 l/100 km, iar Trafic se dovedește ușor de condus și foarte sigur în depășiri la peste 2.000 rpm. Noul motor, care l-a înlocuit pe cel dCi de 1.6 l are turbocompresor cu geometrie variabilă și se simte foarte puternic și mult mai relaxat în rulare decât precedentul. Unde mai pui că îndeplinește și normele Euro 6d-Temp. Culmea, este și mai silențios, fapt evident la viteze de autostradă unde, la 130 km/h și 2.500 rpm în tr. a 6-a, nu deranjează în cabină.

Faruri LED Trafic floteauto.ro

Nici turbulențele de aer nu sunt exagerate, datorită oglinzilor relativ mici, iar la culcarea pedalei, rămâi surprins cu câtă ușurință accelerează la viteze mari. Consumul la 130 km/h este de 11,5 l/100 km, deci mai bine scazi la 110 km/h. În plus, dacă ai rute extraurbane dese, adaugă pilot automat (55 euro + TVA).

Verdict FloteAuto

Verdict Trafic floteauto.roO simți din prima ca pe o mașină solidă, de muncă, fără „polish“ de autoturism. Și, chiar dacă versiunea standard mai are lipsuri, le „umpli“ ușor, cu mai puțin de 900 euro + TVA.

Din același segment
Citroen Jumpy Furgon L1H1 Live 1.5 BlueHDI 120 CP: 17.300 euro+TVA
Ford Transit Custom 320 L1 2.0 l 130 CP: 25.147 euro+TVA
VW Transporter T6.1 2.0 TDI 110 CP: 25.943 euro+TVA

Dotări standard
Geamuri electrice, oglinzi electrice, faruri full LED, Extended Grip, computer de bord, volan reglabil pe două direcții.
Dotări opționale
Multimedia R-Link cu DAB, navi și ecran 7 inci 269 euro, cameră marșarier 295 euro, trapă în peretele despărțitor 39 euro, aer condiționat 706 euro, ușă glisantă stânga 250 euro (prețuri fără TVA)

  • Motor puternic
  • Senzație de soliditate
  • Post de conducere excelent
  • Dotări suplimentare cuprinzătoare
  • Prețul de achiziție și consumul urban puteau fi mai mici
Date tehniceRenault Trafic
ModelL1H1 Blue dCi 120
Motor/nr. cilindriL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)1.997
Putere maximă/turație (CP/rpm)120/nc
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)320/nc
Transmisiefață
Cutie de vitezemanuală, 6 trepte
L/l/h (mm)4.999/1.956/1.971
Ampatament (mm)3.098
Masă la gol/sarcină utilă (kg)1.954/991
Volum util (mc)5,2
Accelerație 0-100 km/h (s)nc
Viteză maximă (km/h)nc
Consum WLTP urban/extr./mixt (l/100 km)6,4/5,4/5,8
Emisii CO2 (g/km)154
Preț (euro fără TVA)21.470