Test drive Renault Master facelift

Orice producător cu țiglele pe casă ar „rotunji“ cel mai mare model, pentru a-l face să pară mai dinamic. Nu și Renault: noul Renault Master facelift păstrează platforma și motorul, dar arată mai brutal ca oricând, aproape ca un camion. În test, versiunea lungă, cu tracțiune față și motor de 180 CP. Foto: Bogdan Paraschiv, Renault
Renault Master floteauto.ro

Mastodontul ăsta arată de parcă ar devora toate autoturismele la masa de prânz. Nu vrei să-l vezi în retrovizoare, asta e sigur! Mai ales în versiunea lungă, L3H2, pe care am avut-o la test și care arată spectaculos. Designerii francezi, în frunte cu șeful Laurens van den Acker, au făcut o treabă de excepție cu zona frontală, însă schimbarea nu se bazează numai pe considerente estetice: „(…) grila mai aerisită are inclusiv rolul de a asigura o mai bună răcire motoarelor, care au radiatoare mai mari“, spunea olandezul în interviul pe care ni l-a acordat vara trecută.

Renault Master facelift floteauto.ro

Concret, calandrul vertical cu bare cromate îl înlocuiește pe cel oblic al versiunii anterioare, luminile full-LED cu semnătură în forma literei C adaugă prestanță, iar noua nuanță Urban grey îl face să arate mai dur. Eu sunt, însă, mai fericit cu albastrul meu, care mă scoate bine în evidență în trafic.

Renault Master floteauto.ro

În rest, exteriorul a rămas identic cu cel din 2010, când a fost prezentat Master, așa că intru în cabină, unde mă așteaptă câteva noutăți. Prima – noua tapițerie, mai rezistentă la murdărie și la uzură. Mult mai ușor de observat este, însă, volanul nou, care include, ca și până acum, comenzile pentru pilotul automat, precum și noul desen al bordului, care renunță la consola centrală „cap de roboțel“ pentru un aspect mai matur și mai ergonomic. Sistemul Media Nav Evolution este 100% nou, suportă protocoalele Android Auto și Apple CarPlay, se conectează instantaneu la telefon și asigură o calitate impecabilă a sunetului în timpul convorbirilor. În plus, de acum poți comanda și încărcător wireless pentru telefon.

Renault Master floteauto.ro (1)

A apărut „claviatura“ de comandă de pe Duster, care include acum și butonul de avarii (înainte era pe plafon, deasupra oglinzii) și, probabil cel mai important, inginerii au înzestrat cabina cu o serie de artificii. Printre ele, tăvița glisantă care se ascunde în bord, sub care se află un torpedo la fel de… glisant, de 10,5 l, à la Captur, în timp ce culcarea spătarului scaunului central scoate la iveală un suport rotativ pentru laptop (106 euro). Mai mult, șezutul banchetei ascunde un spațiu de 62 l.

Renault Master floteauto.ro

Cum se conduce Renault Master facelift? Apasă 2!

Adaugati comentariu