Advertisement

Laurens VAN DEN ACKER
Home Interviuri Interviu cu Laurens van den Acker, designer șef Renault

Interviu cu Laurens van den Acker, designer șef Renault

Designerul șef Renault, Laurens van den Acker, ne-a acordat un interviu în care a subliniat implicarea sa în desenarea gamei de utilitare și ne-a prezentat viziunea sa despre viitorul LCV-urilor.

Flote Auto: Ați avut vreun aport la desenarea noilor Trafic și Master, respectiv a conceptului Kangoo Z.E.?
Laurens van den Acker: Absolut! Și am avut o abordare mai apropiată de domeniul arhitecturii decât de cel al „poeziei și picturii“, așa cum mi se întâmplă când lucrez la autoturisme.

 

F.A.: Nu vi se pare mai plictisitor să lucrați la designul unui LCV decât la cel al unui autoturism?
L.A.: Nu: în Olanda nu aveam școli dedicate design-ului auto pe vremea mea, așa că eu am fost „format“ ca designer de produs. Drept urmare, sunt atent și la aspectele legate de design, și la cele legate de funcționalitate. De aceea, mă pricep să rezolv probleme de funcționalitate prin dezvoltarea de soluții inteligente, care să coste puțin și să fie durabile în timp. Deci provocarea de a desena utilitare mi se potrivește perfect!

 

F.A.: Ați prezentat cele două modele drept „noile Trafic și Master“, când, de fapt, sunt facelift-uri ale actualelor generații… Cum comentați?
L.A.: Este adevărat, sunt doar facelift-uri, dar ele ascund o mulțime de noutăți: am reproiectat totul, de la zona frontală, interior, motoare și arhitectură electronică pentru a ne alinia la noile reglementări de siguranță și emisii. Practic, am schimbat complet personalitatea celor două modele. E drept, compartimentul de marfă a rămas, în mare, neschimbat, la fel ca și dimensiunile exterioare: patru lungimi exterioare, trei înălțimi, 25 de siluete și 250 de versiuni diferite. Dar este multă „substanță“ schimbată. În plus, ciclul de viață al unei utilitare este mai mare decât al unui autoturism. Clio este complet reînnoit la fiecare șase ani, iar un LCV la 12 ani. Și asta, pentru că vânzările anuale nu justifică prezentarea unei noi generații atât de des… asta ar ucide producătorii auto! Acum ne aflăm la aproximativ 65% din ciclul de viață al lui Master, deci actualul facelift va mai sta pe piață încă patru ani.

 

F.A.: Dacă tot vorbim despre Master, design-ul frontal a fost schimbat doar pe considerente estetice?
L.A.: Nu. Robustețea zonei frontale este datorată inclusiv de grila mai „aerisită“, al cărei rol funcțional este să asigure o mai bună răcire noilor motoare, care au radiatoare mai mari. Și am reușit să facem asta fără a afecta aerodinamica: chiar dacă grila este dispusă vertical, iar suprafața frontală a crescut, curbura spre cele două laterale ale caroseriei a fost accentuată, și astfel, aerul care nu mai este evacuat pe deasupra caroseriei la fel de repede, este ghidat spre laterale.

 

F.A.: Conceptul Kangoo Z.E. are stâlpi verticali între ușa glisantă și ușa din dreapta a cabinei?
L.A.: Da, are, deși putem să alegem să-l facem mai futuristic, fără un astfel de stâlp. Ne-am concentrat mai mult pe aspectul exterior al conceptului, mai fluid, mai musculos. În mod normal, Kangoo și concurenții săi au un aspect de cutie. Pentru prima oară în segment, însă, noi l-am desenat cu umeri proeminenți pe flancuri, ca să arate mai dinamic, fără să afectăm în vreun fel volumul util. Conceptul este funcțional, dar nu poate fi scos pe stradă, pentru că nu este omologat…

 

F.A.: La ce să ne așteptăm de la viitorul Kangoo?
L.A.: Conceptul Kangoo Z.E. se va regăsi în proporție de 80% în viitorul model de serie. Desigur, conceptul exagerează puțin în zona roților, mai ales cu poziția acestora spre extremități, cu ecartamentul, cu oglinzile laterale înguste și cu tehnologia (n.r. forma și lungimea luminilor LED). Așa am visat noi că ar putea arăta viitorul Kangoo… Dar, dacă le eliminați pe cele amintite mai sus, rămâneți cu versiunea de serie.

 

F.A.: Cum vedeți viitorul LCV-urilor?
L.A.: Cred că se vor deschide alte orizonturi de îndată ce se va renunța la ideea de a deține o mașină. Nu va mai trebui s-o ții într-un garaj și s-o întreții, deci vei scăpa de multe griji. Anul trecut, în 2018, am prezentat trei concepte, care prefigurează viitorul: le comanzi prin smartphone, le folosești 5-10 minute sau 5 ore. Acestea sunt EZ-GO, pentru transport public, EZ-PRO, ca LCV și EZ-ULTIMO, un concept luxos, pentru ocazii speciale. Dacă folosești o mașină pentru câteva minute, poți îngloba în ea o mulțime de tehnologii: oricine poate închiria cinci minute un Rolls-Royce! Astfel, putem oferi ultima tehnologie maselor, democratizând inovațiile la prețuri mici.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ALD Automotive
InterviuriLeasing operaţional

Cum va dezvolta Ayvens piața de leasing operațional din România

Interviu cu Shane Dowling, Country Managing Director Ayvens în România

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Primele prototipuri VAN.EA sunt gata de drum

Mercedes-Benz Vans implementează următoarea etapă a strategiei sale de electrificare cu VAN.EA.

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Ofensiva KIA în Europa

Coreenii de la Kia vor demara în 2025 o ofensivă pe piața...

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Anadolu Automobil Rom prezintă micro-utilitara AOS BIG-e

Anadolu Automobil Rom S.R.L a lansat noul vehicul micro-utilitar AOS BIG-e pe...