Noile Renault Trafic și Master: caracteristicile esențiale

Am fost invitați la Renault Technocentre, lângă Paris, cu ocazia lansării noilor generații Renault Trafic și Master. Iată cu ce se laudă noile variante.



Utilitare Renault

Ca de obicei, vă propun să nu intrăm direct ”în pâine”, fără să studiem contextul în care își înnoiesc francezii utilitarele. În primul rând, gama de autovehicule comerciale ușoare Renault are în spate 120 de ani de istorie, iar în ultimele două decenii este lideră pe piața van-urilor din Europa. În plus, conduce și segmentul comercialelor cu propulsie electrică, deținând 46,2% din totalul vânzărilor pe bătrânul continent. Iar cum viitorul se anunță ”și mai electric”, galii vor prezenta în câteva luni și varianta electrică a noului Trafic, care se va alătura celor trei colegi destinați flotelor auto, ZOE, Kangoo Z.E. și Master Z.E.

Citește aici despre gama electrică Renault Trucks!

Păi și pe restul globului?

Renault nu se mulțumește doar cu Europa, ci profită de partenerii din Alianță pentru a-și atinge scopul: acela ca, până în 2022, să-și crească vânzările de LCV-uri cu peste 40% și să acopere mai mult de 50% din piață (față de 24% în prezent). În plus, Alianța ar trebui să domine piața globală de vehicule comerciale ușoare în 2022, cu mai bine de 2,5 milioane de unități vândute.

Renault Z.E.Ținte fără temei real? Deloc, așa cum veți putea citi în revista Flote Auto din luna mai, în care vom face o analiză amănunțită a strategiei francezilor, vom publica interviul pe care ni l-a acordat șeful departamentului de design, Laurens van den Acker, și vă vom dezvălui câteva detalii picante despre viitorul Kangoo și, (atenție!) despre viitorul model utilitar Mistubishi!

 

Ce aduce nou Renault Trafic?

Da, ați văzut bine: noua zonă frontală, cu faruri full-LED, lumini de zi în forma literei C, aidoma gamei de autoturisme Renault și calandru cromat îi schimbă radical aspectul frontal. Deși silueta a rămas neschimbată, în ofertă a apărut o nouă culoare nemetalizată: Urban Grey.

Noul Renault Trafic

Cabina a primit elemente cromate, iar atmosfera a fost împrospătată cu o nouă combinație cromatică închisă, cu detalii din carbon și cu o tapițerie mai rezistentă decât cele anterioare. Au apărut și două noi sisteme multimedia: R-Link Evolution, compatibil cu Android Auto, respectiv Media Nav Evolution, compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay. Pe lângă acestea, sistemul de bază, de dimensiune 1 DIN, a primit un microfon nou și, opțional, radio digital DAB.

Noul Renault Trafic

În spațiul de marfă au apărut lumini LED cu intensitate de 500 lumeni, precum și o nouă podea opțională, din polipropilenă, mai durabilă și mai ușor de curățat.

Totuși, marile schimbări nu se văd, ci se simt. Astfel, vechiul motor 1.6 dCi a ieșit din gamă, fiind înlocuit cu un nou motor 2.0 dCi, compatibil cu normele Euro6d-TEMP. Dotat cu un turbo-compresor cu geometrie variabilă, acesta dezvoltă între 120 CP și 170 CP (în funcție de versiune), și un cuplu de până la 380 Nm. În pofida creșterii puterii și cuplului, consumul declarat a scăzut cu 0,6 l/100 km.

Noul Renault Trafic

De asemenea, în premieră, este oferită și o transmisie automată cu dublu ambreiaj și 6 trepte EDC, de origine Getrag, dezvoltată special pentru LCV-uri și disponibilă pe cele mai puternice două versiuni.

Pachetul de siguranță a primit senzori de parcare față-spate, cameră pentru marșarier, precum și sistem de stabilizare a remorcii.

Citiți aici testul cu versiunea Renault Trafic X-Track!

Renault Master plusează!   

Schimbările sunt chiar și mai evidente în cazul lui Master: zona frontală a fost complet redesenată, iar noul calandru dispus vertical amintește mai degrabă de un camion decât de un microbuz. Atât culoarea Urban Grey, cât și luminile de zi în forma literei C înnobilează exteriorul.

Noul Renault Master

La interior, bordul redesenat include elemente cromate, un nou turometru și un ecran monocrom de 5 inci între cadrane. Volanul, maneta schimbătorului și tapițeria au fost revizuite, iar fostului torpedo i-au luat locul o tăviță glisantă (șoferii nu naumai conduc, ci și mănâncă în mașină) și un sertar de 10,5 l, aidoma celui de pe Captur (la fel de… glisant). În plus, a apărut și un încărcător de telefon prin inducție. Sistemele multimedia sunt acum compatibile cu Apple CarPlay și Android Auto. În benă au apărut lumini LED și mânere din țeavă pentru ușurarea accesului.

Noul Renault MasterPachetul de asistență a primit funcții noi , precum cameră de marșarier cu afișare pe ecranul aflat în locul oglinzii centrale, asistenr la vânt lateral, senzori parcare față și asistent de unghi mort. De asemenea, sistemul de frânare automată, activ atât în oraș cât și pe autostradă, este disponibil opțional în toată gama Master.

 

Ca și Trafic, fratele mai mare primește un motor nou diesel, dar bi-turbo, de 2.3 l, compatibil cu normele Euro 6d-TEMP. Acesta dezvoltă până la 180 CP și până la 400 Nm, și reușește un consum declarat mai redus cu 1 l/100 km. Îl puteți combina fie cu transmisia manuală, fie cu cea automată, ambele cu 6 rapoarte. Versiunea electrică, cu motor de 57 kW și baterie de 33 kWh se menține neschimbată.

Adaugati comentariu