Renault Trafic. Tracţiune pe orice vreme

Şansele unei autoutilitare de a pleca de pe loc atunci când este încărcată şi pe jos aderenţa este scăzută cresc cu atât mai mult cu cât sunt mai multe roţi care să tragă.



Desigur, sună ca o axiomă, dar este reală. Deseori v-aţi trezit, probabil, pe zăpadă, gheaţă sau noroi
că maşina dă să plece dar… patinează cu o roată. Atunci probabil v-aţi gândit că v-ar fi bună o tracţiune integrală. Cu toate acestea, nu era nevoie de aşa ceva. Un simplu diferenţial autoblocant ar fi putut să vă scoată din situaţia respectivă. La asta s-a gândit şi Renault atunci când a produs versiunea X-Track pentru Trafic, sau Kangoo. Pentru Master există inclusiv tracţiune 4×4 cu reductor.

Utilitară clasică

Renault Trafic nu mai este chiar o prezenţă insolită pe străzile României. Sunt înmatriculate mii de astfel de vehicule din diverse generaţii. Atunci când au proiectat maşina, inginerii francezi au pus în centrul atenţiei şoferul şi capacitatea de a utiliza maşina fără probleme. Astfel, o parte din elementele de interior sunt preluate din gama autoturismelor.

renault_trafic2

Prin urmare, accesul, controlul şi utilizarea diverselor funcţii de la bordul maşinii se fac fără probleme de acomodare. Satelitul de comandă al instalaţiei audio, montat în partea dreaptă a coloanei de direcţie, este la fel ca la Dacia Duster.

Trafic încărcat

renault_trafic4renault_trafic3Dimensiunile reduse ale utilitarei Renault Trafic îl recomandă cel mai mult pentru utilizarea în regim urban, unde aptitudinile sale de a se strecura sunt cu adevărat de apreciat. Am constatat însă că, mulţumită sistemului X-Track, cel mai bine se va descurca în zonele de construcţii, acolo unde asfaltul încă nu a ajuns şi orice ploaie transformă pământul tare într-un adevărat patinoar de noroi, plin de şleauri. L-am testat în astfel de condiţii şi, dincolo de câteva lovituri auzite în podeaua maşinii nu s-a resimţit că ar fi avut vreo problemă să înainteze. Referitor la loviturile primite, acestea erau încasate fără probleme de scuturile din duraluminiu montate sub maşină.

Dotări

Standard:
ABS+ESP+Extended grip + TSA + HSA, Airbag frontal şofer. Uşi spate cu deschidere 180o, geamuri faţă acţionate electric, oglinzi acţionate electric, Radio MP3 cu Bluetooth, aer condiţionat, computer de bord, interior modulabil tip birou mobil, volan reglabil pe înălţime, cotieră scaun şofer

Opţional:
Sistemul X-Track ce permite blocarea manuală a diferenţialului faţă în condiţii de aderenţă redusă.

Recomandări pentru flotă

Montarea sistemului X-Track de către specialiştii austrieci de la Oberaigner pe gama Trafic este binevenită, mai ales că vine cu garanţia producătorului. Astfel, clienţii pot comanda maşina cu această dotare fără să fie nevoiţi să apeleze la echipamente montate ulterior. Cât despre utilitate, va fi evidentă atunci când veţi avea de parcurs drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă, sau pline de noroi.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, septembrie 2017)

 

Adaugati comentariu