Radierea din circulaţie a unui vehicul uzat, participant la programul Rabla 2020, va fi efectuat din oficiu de către Serviciul Permise şi Înmatriculări care a efectuat înmatricularea acestuia, după ce agentul economic care a emis certificatul de distrugere îl trimite către instituţie, în format electronic.
Potrivit Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculări Vehicule (DRPCIV), începând de joi operaţiunea de radiere din circulaţie a unui vehicul uzat, participant în cadrul Programului „Rabla”, va fi efectuată din oficiu, de către Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor care a efectuat înmatricularea acestuia, în baza transmiterii către această instituţie a certificatului de distrugere, în format electronic, de către operatorul economic autorizat care a emis acest document.
Dovada pentru radierea din circulaţie a unui vehicul aflat în situaţia anterior menţionată va fi transmisă, de îndată, titularului înmatriculării, la ultima adresă de domiciliu existentă în Registrul Naţional de Evidenţă a Permiselor de Conducere şi a Vehiculelor Înmatriculate.
Finalitatea acestui demers va fi reprezentată de efectuarea operaţiunii de radiere din circulaţie a vehiculelor fără a mai fi necesară prezentarea, de către proprietari, la ghişeele Serviciilor Publice Comunitare Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, a documentelor prevăzute de articolului 25 al OMAI 1501/2006 privind procedura înmatriculării, înregistrării, radierii şi eliberarea autorizaţiei de circulaţie provizorie sau pentru probe a vehiculelor, cu respectarea termenelor stabilite în legislaţia aplicabilă Programului de stimulare a înnoirii parcului auto naţional.
Noua procedură privind radierea vehiculului uzat a fost adoptată avându-se în vedere măsurile dispuse la nivel naţional privind limitarea sau încetarea temporară a activităţii cu publicul, pentru prevenirea răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2.
CITEŞTE ŞI:
Video: Jeep Wrangler vs Suzuki Jimny vs Bowler Bulldog
MODELUL declaraţiei pe proprie răspundere a fost simplificat
Mercedes-Benz EQV testat intens la -30°C
Comentați?