Advertisement

încărcare
Home Piaţa auto Flotă verde PwC: Mașinile electrice ar trebui să-și păstreze avantajele în ceea ce privește costurile cu energia

PwC: Mașinile electrice ar trebui să-și păstreze avantajele în ceea ce privește costurile cu energia

Costurile cu energia legate de utilizarea mașinilor electrice ar trebui să rămână, în anii următori, în medie mai mici decât cele ale vehiculelor termice, arată o analiză realizată de compania de consultanță PwC.

Analiștii se așteaptă ca prețurile energiei electrice să scadă din nou pe termen mediu. Desigur, se estimează că din 2024, prețurile petrolului, și deci ale benzinei, vor scădea în paralel. Dar în ceea ce privește costurile lunare de operare, cel al energiei electrice pentru încărcare este deja mai mic decât al benzinei sau motorinei la o utilizare comparabilă a mașinilor – și ar trebui să devină și mai mic în viitor.

„Probabil că pe termen lung, costurile medii ale energiei pentru încărcarea unui vehicul electric vor fi și vor rămâne mai mici decât cele pentru alimentarea unei mașini cu combustie”, se menționează în analiza PwC. În acest an, costul de încărcare este de așteptat să crească în continuare datorită tarifelor mai mari ale rețelei. „Dar din 2024, prețul de încărcare a energiei electrice este de așteptat să scadă din nou, în special din cauza costurilor mai mici de furnizare”. În principiu, acest lucru se aplică și prețului benzinei. Dar, în acest caz, amploarea ieftinirii așteptate este, fără îndoială, mai mică decât pentru țiței, din cauza creșterii simultane a taxelor pe CO2 la carburanți.

Potrivit PwC, „compararea costurilor cu energia între vehiculele electrice și cele cu motor cu combustie oferă un avantaj clar electromobilității. Credem că acest avantaj va continua și anii următori”. Totuși, compania de consultanță avertizează că această concluzie este legată de anumite condiții. Astfel, producătorii de automobile trebuie să ofere o gamă mai largă de modele, iar dezvoltarea infrastructurii de încărcare trebuie să progreseze rapid. „Acest lucru înseamnă punerea la dispoziție a spațiilor publice adecvate și accelerarea procedurilor de planificare și autorizare”, a conchis Heiko Seitz, liderul departamentului eMobility în cadrul PwC Germania.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Euroins a fost sancționată de ASF cu o amendă de peste 300.000 lei

Contracte încheiate pentru drumul de mare viteză Baia Mare-Bistriţa, parte din Autostrada Nordului

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Primele prototipuri VAN.EA sunt gata de drum

Mercedes-Benz Vans implementează următoarea etapă a strategiei sale de electrificare cu VAN.EA.

Flotă verdePiaţa auto

Renault deschide comenzile pentru Rafale E-Tech 4×4 de 300 CP

După Rafale E-Tech full hybrid 200 CP, Renault deschide comenzile pentru Rafale...

adevinta
Analize de piațăFlotă verde

Tranziția la mașini electrice și loialitatea clienților. Studiu Adevinta

Un studiu realizat de Adevinta (mobile.de) arată că, odată cu apariția unor...

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Ofensiva KIA în Europa

Coreenii de la Kia vor demara în 2025 o ofensivă pe piața...