Costurile cu energia legate de utilizarea mașinilor electrice ar trebui să rămână, în anii următori, în medie mai mici decât cele ale vehiculelor termice, arată o analiză realizată de compania de consultanță PwC.
Analiștii se așteaptă ca prețurile energiei electrice să scadă din nou pe termen mediu. Desigur, se estimează că din 2024, prețurile petrolului, și deci ale benzinei, vor scădea în paralel. Dar în ceea ce privește costurile lunare de operare, cel al energiei electrice pentru încărcare este deja mai mic decât al benzinei sau motorinei la o utilizare comparabilă a mașinilor – și ar trebui să devină și mai mic în viitor.
„Probabil că pe termen lung, costurile medii ale energiei pentru încărcarea unui vehicul electric vor fi și vor rămâne mai mici decât cele pentru alimentarea unei mașini cu combustie”, se menționează în analiza PwC. În acest an, costul de încărcare este de așteptat să crească în continuare datorită tarifelor mai mari ale rețelei. „Dar din 2024, prețul de încărcare a energiei electrice este de așteptat să scadă din nou, în special din cauza costurilor mai mici de furnizare”. În principiu, acest lucru se aplică și prețului benzinei. Dar, în acest caz, amploarea ieftinirii așteptate este, fără îndoială, mai mică decât pentru țiței, din cauza creșterii simultane a taxelor pe CO2 la carburanți.
Potrivit PwC, „compararea costurilor cu energia între vehiculele electrice și cele cu motor cu combustie oferă un avantaj clar electromobilității. Credem că acest avantaj va continua și anii următori”. Totuși, compania de consultanță avertizează că această concluzie este legată de anumite condiții. Astfel, producătorii de automobile trebuie să ofere o gamă mai largă de modele, iar dezvoltarea infrastructurii de încărcare trebuie să progreseze rapid. „Acest lucru înseamnă punerea la dispoziție a spațiilor publice adecvate și accelerarea procedurilor de planificare și autorizare”, a conchis Heiko Seitz, liderul departamentului eMobility în cadrul PwC Germania.
CITEȘTE ȘI:
Euroins a fost sancționată de ASF cu o amendă de peste 300.000 lei
Contracte încheiate pentru drumul de mare viteză Baia Mare-Bistriţa, parte din Autostrada Nordului
Comentați?