Advertisement

Protecționismul european
Home Interviuri Editorial Protecționismul european și îngrijorarea producătorilor auto

Protecționismul european și îngrijorarea producătorilor auto

Mecanismul declanșat de Executivul comunitar pentru introducerea de taxe vamale suplimentare la importul de mașini electrice produse în China mai mult îi îngrijorează, decât îi bucură pe producătorii auto europeni.

Mercedes-Benz și-a exprimat deja rezervele cu privire la o astfel de decizie, pledând chiar pentru reducerea taxelor vamale. Mai mult, prin vocea lui Ola Källenius, constructorul auto german transmite că măsura s-ar putea dovedi contraproductivă pentru companiile auto europene care operează în China și generează riscul unor represalii care ar putea afecta aprovizionarea cu metale rare, esențiale pentru fabricarea bateriilor electrice. De aceeași părere este și Oliver Blume, președintele Volkswagen, care susține concurența liberă între țări și producători. Deși nu a fost atât de tranșant, nici Carlos Tavares, șeful Stellantis, nu pare prea încântat. În opinia sa, dacă UE blochează importurile de mașini electrice din China, noul joint-venture încheiat cu Leapmotor va produce ”vehicule verzi” în altă parte, chiar și în SUA.

Preocupate de echilibrul lor comercial, poziția grupuri auto nu este lipsită de interese. În pofida dificultăților pe care le are pe piața chineză, Volkswagen rămâne loial parteneriatului încheiat cu XPeng în dezvoltarea de noi modele electrice, iar Audi are aceeași poziție față de SAIC și brandul său, MG. Nici Stellantis nu vrea să-și pună în pericol parteneriatul cu Leapmotor, care va asambla vehicule în fabrica sa din Polonia. În plus, constructorul franco-italo-american va primi și drepturile exclusive de a vinde modele Leapmotor în Europa, probabil din a doua jumătate a acestui an. În ceea ce privește Mercedes, aproape 20% din capitalul său este deținut de acționari chinezi, inclusiv Geely și BAIC, așa că pentru liderul său este firesc ca inovația și competitivitatea să fie deasupra barierelor de preț. „Este economia de piață”, spune acesta, în contextul în care China este cea mai mare piață pentru Mercedes.
Toate aceste declarații sunt, însă, într-un dezacord major cu ACEA. Luca de Meo, directorul general Renault și președinte al asociației, a pledat în favoarea apărării producătorilor auto de pe Bătrânul Continent, însă a cerut moderație în „gestionarea” relației cu China: „Închiderea completă a ușii pentru ei ar fi cel mai rău răspuns”.

 

 

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, aprilie 2024)

 

 

CITEȘTE ȘI:

Renault 5 E-Tech este gata să cucerească orașele

Test Renault Scenic E-Tech. The Jetsons

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flote Auto
Editorial

100 de Flote Auto

Prin vremuri bune și mai puțin bune, marcate de creștere economică, dar...

Flote Auto
Editorial

Cinci tendințe pentru managementul flotei

Specialiștii în managementul flotelor au analizat piața de profil la început de...

Protecționismul european
Editorial

Decarbonizarea, mai dificilă decât s-a crezut

Un raport al Curții de Conturi Europene arată că reducerea emisiilor generate...

Protecționismul european
Editorial

Electrificarea flotelor, o provocare

Într-o lume ce devine din ce în ce mai conștientă de necesitatea...