circulația
Home Administrare flote Juridic Primăria Capitalei vrea să interzică circulația vehiculelor de aprovizionare, curierat și salubrizare, în orele de vârf

Primăria Capitalei vrea să interzică circulația vehiculelor de aprovizionare, curierat și salubrizare, în orele de vârf

Primăria Municipiului București (PMB) a lansat în dezbatere publică proiectul de hotărâre privind reglementarea programului orar de desfășurare a activităților de aprovizionare, de curierat și celor specifice de salubrizare pe teritoriul Municipiului București. Proiectul stabilește interzicerea circulației și staționării autovehiculelor destinate aprovizionării cu marfă, activităților de curierat și serviciilor de salubrizare, pe raza Municipiului București, în intervalele orare 07:00 – 10:00 și 16:00 – 19:00.

„Traficul din București este una dintre cele mai mari provocări ale administrației locale și, în același timp, o sursă permanentă de nemulțumire pentru cetățeni. Avem astăzi peste 1,7 milioane de mașini înmatriculate în Capitală și alte aproximativ 300.000 care intră zilnic din județele limitrofe. Este evident că acest oraș nu mai poate susține un asemenea volum de trafic fără măsuri clare de prioritizare. De aceea, împreună cu Ministerul Afacerilor Interne, am analizat datele și am decis să propunem dezbaterii publice și apoi Consiliului General o măsură concretă: interzicerea circulației, în intervalele de vârf, a mașinilor care nu au un rol esențial în acele momente ale zilei. Nu este o măsură împotriva agenților economici sau a operatorilor de salubritate, ci una în favoarea cetățenilor. Această măsură, odată pusă în practică, va elibera din trafic 150.000 de mașini. Intervalele orare 7:00-10:00 și 16:00-19:00 trebuie să fie dedicate bucureștenilor care merg la serviciu și care duc și aduc copiii de la școală”, a precizat primarul general interimar, Stelian Bujduveanu.

Potrivit PMB, scopul măsurii îl reprezintă

  • fluidizarea traficului în orele de vârf;
  • creșterea siguranței rutiere în zonele intens pietonale și în perimetrele protejate;
  • reducerea poluării (emisii, praf, zgomot);
  • asigurarea continuității serviciilor publice și a lanțurilor de aprovizionare în condiții previzibile și cu impact minim;
  • alinierea la bune practici din alte municipii mari din România și capitale europene;

Amenzi între 3.000 și 5.000 de lei

Conform proiectului, încălcarea prevederilor va constitui contravenție și va fi sancționată cu amenzi cuprinse între 3.000 și 5.000 de lei, aplicate de către Direcția Generală de Poliție Locală și Control a Municipiului București, de polițiile locale de sector și de personalul împuternicit de Primarul General, în condițiile legii.

Excepțiile de la interdicție

Sunt exceptate de la această măsură, fără a necesita derogare prealabilă, autovehiculele aflate în misiune ale serviciilor de urgență și ordine publică – ISU/IGSU (pompieri), SMURD, ambulanțe publice și private, Poliția Română (inclusiv Poliția Rutieră), Jandarmeria Română, Poliția Locală, în misiune, atunci când se află în misiune.

Sunt exceptate și structurile din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională, inclusiv Poșta militară, în misiune, precum și serviciile de intervenție tehnico-edilitare pentru avarii sau urgențe – operatori de utilități publice (energie electrică, gaze, termoficare, apă‑canal, salubrizare stradală, telecomunicații) și administratorul drumului, pe durata intervenției.

De asemenea, sunt exceptate activitățile de deszăpezire, combaterea poleiului, degajarea carosabilului, transportul materialelor antiderapante și utilizarea utilajelor speciale de iarnă. Totodată, se exceptează transportul de medicamente, produse sanguine, organe sau țesuturi pentru transplant, consumabile critice pentru unități medicale, precum și aprovizionarea de urgență a acestora.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Statele membre au cheltuit 42,4 mld euro pentru importuri de mașini electrice și hibride din afara Uniunii Europene

 

Cele mai bune practici la achiziționarea unei flote de vehicule

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

RAR
Juridic

RAR: Mașinile utilizate pot fi vândute doar după ce au primit Cartea de Identitate a Vehiculului

Mașinile utilizate trebuie achiziționate doar după ce vânzătorul a obținut Cartea de...

verificarea tehnică
Juridic

Cum decurge verificarea tehnică pentru redobândirea certificatului de înmatriculare?

Pentru verificarea tehnică destinată redobândirii certificatului de înmatriculare reținut în trafic, reprezentanții...

Bulgaria
Juridic

Bulgaria a modificat Codul rutier. Amenzile trebuie plătite pe loc, doar cu cardul bancar

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetățenii români care se află, tranzitează sau...

Industrie autoJuridic

Noul standard EURO 6e-bis. Pentru hibridele plug-in, emisiile de CO2 cresc, în medie, cu 200%

Sfârșitul anului 2025 se apropie și, odată cu el, obligația producătorilor auto...