Pentru majoritatea companiilor, flota auto este a doua cea mai mare cheltuială după cea cu personalul, așa că este esențial ca achiziționarea de vehicule, dar și de produse și servicii conexe să fie realizată conform celor mai bune practici, spun experții în fleet management, care avertizează că procesul poate fi unul complex.
Atunci când vehiculele sunt contractate în leasing, practic este achiziționat un „instrument financiar”, mașinile fiind doar o parte acest pachet, alături de, eventual, o gamă de servicii pe durata de viață a acestora.
Este obișnuit ca prețul să joace rolul principal în cumpărare și, bineînțeles, este un factor esențial în fiecare proces de achiziții. ”Însă, în ceea ce privește flotele auto este deosebit de important ca prețul să nu domine în detrimentul altor nevoi sau servicii care sunt importante dacă se dorește atingerea excelenței în operarea vehiculelor pe durata contractului”, explică Simon Staton, expert în managementul flotelor auto în cadrul companiei Venson.
Acesta subliniază că, spre deosebire de mobilierul de birou, de exemplu, flota nu poate fi considerată o achiziție de marfă. Cu toate acestea, echipele de achiziții negociază adeseori ceea ce consideră a fi „cel mai bun preț”, trec apoi la următorul proiect și lasă echipa responsabilă cu flota să implementeze și să gestioneze ceea ce s-a convenit. Desigur, managerii de achiziții și echipele financiare trebuie să joace un rol cheie în negocierea contractelor pentru flotă, dar nu în detrimentul altor părți interesate, cum ar fi managerul de flotă.
Așadar, în lumea complexă a flotei, este esențial ca o organizație să înțeleagă clar ce se achiziționează, cum va arăta serviciul și cum costurile – reale și ascunse – vor crește potențial pe perioada contractului. ”La fel ca un vehicul, contractul financiar negociat de o echipă de achiziții are multe părți ”mobile”, așa că este dificil să „repari” un contract de leasing. Oferta de preț se bazează pe un moment specific în timp”, mai arată Simon Staton.
Există multe motive legitime pentru care unele companii de leasing de vehicule aplică modificări de preț pe durata de viață a unui contract. Acestea includ creșterea prețurilor la producători, modificarea valorilor reziduale, variația ratelor dobânzii și variația costului finanțării. În plus, vor exista modificări ale costurilor de service, întreținere și reparații, precum și probabilitatea modificării condițiilor de reducere pe care companiile de leasing le primesc de la producători.
Mărimea nu este totul
Operatorii de flote au nevoie de un furnizor suficient de mare pentru a oferi o gamă completă de servicii de gestionare a mașinilor, dar suficient de mic și agil pentru a se adapta cerințelor atunci când este nevoie. ”Este esențial ca firmele să colaboreze cu profesioniști, care înțeleg toate aspectele afacerii și pot sprijini o companie în furnizarea soluției optime pentru flotă. Nu toți furnizorii de servicii de gestionare a flotei pot oferi acest nivel de servicii; Unele dintre companiile mai mari de leasing și de administrare a flotei auto pot avea mai multe resurse, dar adesea le lipsește flexibilitatea companiilor mici și mijlocii”, mai spune specialiștul în fleet management.
Relațiile sunt, de asemenea, importante, adaugă acesta. Echipele de achiziții ar trebui să acorde prioritate serviciului clienți, alegând un furnizor care să trateze organizația lor ca pe un partener. De aceea, un furnizor bun de servicii de administrare a flotei auto își sprijină clienții cu o echipă de cont dedicată, care înțelege contractul, afacerea și nevoile operaționale ale șoferilor.
CITEȘTE ȘI:
Rata anuală a inflației a urcat la 9,88% în luna septembrie
Românii cumpără mai devreme anvelope de iarnă, pentru a evita scumpirile de sezon





Comentați?