Potenţial de flotă. Test Honda CR-V facelift 1.6 i-DTEC 160 CP 4WD

Un facelift în care forma farurilor aminteşte de cifra 6. Upgrade pentru motorul Euro 6 de 1,6 litri până la 160 CP. Consum în care cifra 6 este de bază... E suficient de clar titlul?
potential-de-flota-test-honda-cr-v-facelift-floteauto

Segmentul SUV-urilor compacte este deosebit de aglomerat şi e foarte greu să vii cu avantaje competitive puternice. Mai ales în faţa unui public business din ce în ce mai numeros, care are aşteptări mai pragmatice: un TCO cât mai bun, aspect corporate, ergonomie şi calitate foarte bune, spaţiu generos şi, neapărat, fiabilitate exemplară.

potential-de-flota-test-honda-cr-v-facelift-floteauto
Foto: Adrian Cobzaşu

Honda CR-V bifa şi până acum toate aceste caracteristici, dar recentul facelift plusează cu un „as din mânecă“: noul motor diesel common-rail de 1,6 litri, cu tehnologie bi-turbo şi 160 CP. Faţă de varianta inferioară vorbim de o evoluţie de  40 CP şi 50 Nm, iar raportul de 100 CP/litru se traduce în performanţe superioare.  Bine, sincer vorbind, CR-V nu îşi propune să rivalizeze cu SUV-urile dinamice,  adresându-se în principal unui public mai conservator şi pentru care primează  confortul şi fiabilitatea.

potential-de-flota-test-honda-cr-v-facelift-floteauto
Interiorul maşinii rămâne clar orientat spre publicul business, atât ca ergonomie, cât şi ca aspect şi calitate.

Cilindreea de numai 1,6 litri a motorului avantajează costurile mai scăzute faţă de concurenţă, care propune în general propulsoare diesel de 2,0 litri sau mai mari (în  această categorie maşinile au masa mai mare de 1,5 tone). În teorie, ecuaţia „motor  mic + maşină mare“ nu e promiţătoare în materie de fiabilitate. În practică, însă, Honda şi-a permis pe unele pieţe să ofere o garanţie de un milion de kilometri (!)  pentru noul diesel de 1,6 litri, aşa încât deprecierea modelului va fi mică.

La care adăugăm obţinerea unor cifre de consum mai bune decât mă aşteptam, în  principal datorită modului „Eco“, în care gestionarea motorului şi sistemul Start/Stop  sunt foarte bine gândite în mediul urban. Practic, în orele cele mai aglomerate din  traficul bucureştean, CR-V a consumat maximum 7,5 litri/100 km, pe distanţe  scurte. În rest, consumul mediu urban s a cifrat sub 7 litri/100 km, cu aproximativ 1,5  litri/100 km mai mult decât teoria, un bun rezultat în segment.

potential-de-flota-test-honda-cr-v-facelift-floteauto
Interesant noul sistem infotainment, cu aplicaţii Android

Pe autostradă, la viteze de croazieră de 130-140 km/h, consumul este uşor peste 7  litri/100 km, în timp ce traseele interurbane, în care viteza maximă este de circa 100  km/h, reclamă în jur de 5,5 litri/100 km (într-un stil foarte cuminte se coboară şi sub  bariera de „cinci litri la sută“, fără probleme). Practic, în testul FloteAuto, care a  combinat cam toate tipurile de drum, dar s-a desfăşurat 75% din timp în oraş, a  reieşit un consum mediu neaşteptat de bun, de 6,6 litri/100 km, obţinut în condiţiile unei cutii de viteze manuale cu 6 trepte, foarte plăcut de manevrat. Totuşi, dat fiind caracterul general al maşinii, care privilegiază confortul, aştept noua cutie automată cu 9 trepte („şase“ întors, nu-i aşa?!), care se anunţă foarte eficientă, nu doar confortabilă.

Aşadar, faceliftul lui CR-V pot spune că stă sub semnul lui „şase“: motor de 1,6 litri silenţios şi performant graţie celor 160 CP, dar şi economic (6,6 litri/100 km consum mediu în condiţii reale), confort excelent, alături de mult spaţiu (600 de litri portbagajul!) şi o modularitate exemplară. Un pachet competitiv, care porneşte de la 26.790 euro (fără TVA), meritând atenţia publicului business.

(Articol publicat în revista Flote Auto, iunie 2015)

 

 

Adaugati comentariu