Industria auto germană, unul dintre cei mai mari angajatori ai țării, se confruntă cu mari reduceri de locuri de muncă, în pofida măsurilor de stimulare ale Guvernului care au sporit speranțele pentru o creștere economică în a doua jumătate a anului.
„Criza de pe piață este fără precedent în amploarea sa globală”, a declarat Hildegard Müller, președinta Asociației germane a industriei auto (VDA).
Aceasta a precizat că programul de muncă pe termen scurt din industria auto germană, prin care Guvernul plătește 60% din salariile lucrătorilor astfel încât angajatorii să nu recurgă la concedieri, nu va fi suficient pentru a preveni disponibilizările.
Marea problemă este lipsa cererii globale pentru mașini noi, ca urmare a pandemiei de coronavirus. Producătorii de mașini din Europa au înregistrat rezultate foarte slabe în primul trimestru, pe fondul închiderii uzinelor.
Constructorii auto au avut probleme, însă, cu mult înainte de apariția pandemiei, odată cu încetinirea economiei chineze, a ”războiului” tarifelor SUA-China și a presiunilor tot mai mari pentru accelerarea planurilor privind trecerea la producția de vehicule electrice.
Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro
TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:
Noi termene pentru Autostrada A8 Tg. Mureș – Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni
Marea Britanie: adio, motoare cu combustie, din 2032!
Cum a fost modificată Legea societăților comerciale
Comentați?