Da, am ajuns în punctul în care teama de autonomie scăzută este egală cu zero, din moment ce două mașini electrice se încarcă între ele. Honda e ”dă curent” unui Tesla Model 3!
”Pana prostului”, un termen jenant, care simbolizează terminarea benzinei din rezervor. Sau a motorinei. Sau, mai nou, a curentului electric. Mai ales că cel mai important mit care încă mai dăinuiește de la începuturile erei electrice se referă la autonomia scăzută a EV-urilor.
Cei mai mulți dintre noi am trecut peste această teamă, mai ales că, acum, vehiculele electrice pot parcurge sute de km cu un singur ”plin” de baterie. Însă nu e mai puțin adevărat că, odată rămas în pana prostului cu electrica, ești mort și nu mai poți pleca decât cu platforma, în timp ce, cu un motor cu combustie, apelezi la un coleg de trafic pentru 2 l de carburant, cu care să te ”târăști” până la prima benzinărie.
Ei bine, de-acum nici electricele nu mai sunt bau-bau, pentru că, așa cum ne demonstrează clipul de mai sus, poți să împrumuți ”2 litri de curent” de la o altă electrică! Un youtuber numit Bjorn Nyland a pus umăr la umăr o Honda e și o Tesla Model 3. Folosind un cablu de încărcare la curent alternativ și priza de 230 V de la bordul buburuzei japoneze, Bjorn a reușit să transfere curent dintr-o baterie în cealaltă.
Două mașini electrice se încarcă între ele, dar cât de repede?
Priza de pe Honda e poate alimenta consumatori de maximum 1.500 W, iar limita superioară setată de Bjorn a fost de șase amperi, deci, conform indicațiilor de pe ecranul lui Model 3, încărcarea completă ar fi durat peste 24 h. Dar nu vrei să încarci complet, ci suficient încât să ajungi la prima priză. După două ore de încărcare, bateria modelului american primise 2.2 kWh, iar dacă ținem cont de un consum aproximativ de 13 kWh/100 km, înseamnă că i-ar fi permis să parcurgă aproximativ 17 km. QED!
via Carbuzz
Comentați?