Noi termene pentru Autostrada A8 Tg. Mureș – Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni

Autostrada A8 Tg. Mureș - Tg. Neamţ - Iaşi - Ungheni va fi realizată de acum înainte pe trei tronsoane, pentru a facilita realizarea documentaţiei tehnice, iar Ministerul Transporturilor a stabilit şi termene pentru derularea lucrărilor.
Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni

Autostrada A8 Tg. Mureș – Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni va fi realizată pe trei tronsoane, prin comasarea fostelor sectoare II şi III (Tg. Neamţ – Iaşi şi Iaşi Ungheni) şi prin includerea Podul de la Ungheni în proiect.

Astfel, documentaţia tehnică şi construcţia propriu-zisă va fi realizată de acum înainte pe următoarele tronsoane: Târgu Mureş – Târgu Neamţ, Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni şi Podul de la Ungheni

I. Autostrada A8 – Tronsonul Târgu Mureș – Târgu Neamț

Din luna mai 2019 este în derulare contractul pentru completarea Studiului de Fezabilitate, având un termen de realizare de 18 luni.
Finanțarea acestui contract, în valoare de 19,14 milioane de lei, este asigurată în proportie de 85% din fonduri europene nerambursabile.
Planul autorităților este ca Guvernul saă aprobe indicatorii tehnico-economici până la sfârșitul acestui an, urmând ca în 2021 să fie lansată licitația pentru desemnarea constructorului. Tronsonul Târgu Mureș – Târgu Neamț este considerat cel mai dificil, fiind sectorul care traverseaza munții.

II. Autostrada A8 – Tronsonul Târgu Neamț – Iași – Ungheni

Ministerul Transporturilor estimează că elaborarea documentatiei tehnice pentru procedura de achiziţie publica ar putea fi realizată în luna iunie 2020, iar documentatia de atribuire pentru procedura de achizitie publica, în iulie 2020.
În aceste condiţii, licitaţia va fi lansată în octombrie 2020, iar ofertele ar putea fi evaluate până în luna februarie 2021.
Dacă nu vor fi înregistrare contestaţii, desemnarea câştigătorului şi semnarea contractului ar putea avea loc peste o lună, adică în martie 2021. Astfel, Ministerul Transporturilor spune că revizuirea şi completarea Studiului de Fezabilitate, precum şi realizarea proiectului tehnic ar putea fi întocmite în următoarele 32 de luni, adică în perioada 15 martie 2021 – 23 noiembrie 2023

„În urma aprobării Studiului de Fezabilitate se va trece la elaborarea și aprobarea indicatorilor tehnico-economici, după care urmează inițierea procedurii de expropriere. Imediat după finalizarea serviciilor de proiectare va începe procedura de achiziţie publica în vederea atribuirii contractului de execuţie lucrări pentru construirea obiectivului de investiţie Autostrada A8 Tg. Mureș – Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni. La momentul respectiv se va putea aprecia oportunitatea împartirii achiziţiei contractelor de executie a lucrarilor pe loturi”, arată ministul Transporturilor, Lucian Bode, într-un document transmis Senatului.

Având în vedere faptul că licitarea contractelor pe loturi se va face printr-o distribuire a lucrărilor astfel încât acestea să se poată finaliza în termen de 18 luni, perioadele estimate de Ministerul Transporturilor pentru etapa de executie sunt următoarele:
– Elaborarea documentației tehnice pentru procedura de achiziţie publică: termen estimat – 25 decembrie 2023.
– Elaborarea documentației de atribuire pentru procedura de achiziţie publică: termen estimat – 24 ianuarie 2024.
– Inițierea procedurii de publicare a anunțului de atribuire: termen – 25 aprilie 2024.
– Evaluarea ofertelor: termen estimat – 27 august 2024.
– Desemnarea câștigatorului şi semnarea contractului: 26 septembrie 2024.
– Execuția lucrărilor: perioada estimată 27 septembrie 2024-03 aprilie 2026 (18 luni).

III. Podul peste Prut la Ungheni

Potrivit ministrului Transporturilor, Lucian Bode, documentația pentru lansarea procedurii de achiziție a contractului de proiectare și de execuție a lucrărilor este în curs de validare de către Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) si publicare pe platforma de achiziții publice SICAP. Perioada de implementare 24 luni de la primirea ordinul de începere a lucrărilor.
Pentru pregătirea documentației tehnico-economice destinate elaborării Studiului de Fezabilitate, cu un cost de 763.800,44 lei (fără TVA), România a primit, din fonduri europene nerambursabile, suma de 649.230,37 lei.

 

CITEȘTE ȘI:

Marea Britanie: adio, motoare cu combustie, din 2032!

Cum a fost modificată Legea societăților comerciale

Pleci cu mașina în Grecia? Ai de așteptat 6 ore la graniță

Adaugati comentariu