Inițial, Marea Britanie stabilise că, începând cu anul 2040, va interzice vânzarea vehiculelor cu motoare cu combustie. Apoi, anul-limită coborâse la 2035, pentru ca, cele mai recente informații din Regat, să indice modificarea deadline-ului în 2032. Iată ce implică asta!
Termenele de 2040 și 2035 fuseseră confirmate oficial anterior, însă au apărut noi informații legate de un deadline chiar mai strâns: 2032. În februarie 2020, secretarul în Ministerul Transporturilor din Regat a spus răspicat că anul 2032 i se pare o limită mai portivită pentru aplicarea restricțiilor. Acum, și Comitetul de Schimbări Climatice britanic a agreat această nouă limită, care va menține Marea Britanie mai aproape de scopul de a deveni o țară fără amprentă de carbon în 2050.
Ce înseamnă, mai exact, motoare cu combustie?
Înseamnă că britanicii vor include în categoria vehiculelor interzise tot ce mișcă și arde combustibil fosil. Adică, începând cu 2032, nu vor mai fi comercializate nici autoturisme, nici vehicule comerciale, nici motociclete echipate cu motoare pe benzină, diesel, hibride, plug-in hybride, mild-hybride… adică orice mișcă și arde combustibil fosil.
De fapt, simplu, vor fi permise numai vehiculele 100% electrice. Conform studiilor, anul trecut, vehiculele au produs 24% din totalul emisiilor de CO2 din insulă, față de cei 21% ai industriei și 18% ai clădirilor.
Sigur, vor fi interzise și vehiculele comerciale grele care poluează, însă aici situația este ceva mai delicată și implică în primă fază eliminarea propulsiei diesel și înlocuirea acesteia cu cele electrificate.
Părerea noastră
Marea Britanie a pornit pe un drum radical, de care pare a ține cu dinții. Deloc rău, doar că începutul nu s-a dovedit prea fericit: nici Brexit, nici libertatea extremă de la începutul pandemiei nu au adus până acum rezultatele scontate. Să sperăm că la noua abordare radicală, britanicii au luat în calcul toți factorii, printre care, cei mai importanți sunt previziunile legate de disponibilitatea materiilor prime și de dezvoltarea rețelei de încărcare. Altfel, totul va deveni un fiasco. Eu sunt sceptic legat de goana nebună după motoare pur electrice și consider că hibridele clasice sunt cel mai bun compromis: emisii minime, baterii foarte mici. Om trăi și om vedea!
Comentați?