Advertisement

BMW Pony05
Home Piaţa auto Flotă verde Rețeaua de încărcare pentru electrice în Europa

Rețeaua de încărcare pentru electrice în Europa

Creșterea continuă a vânzărilor de autoturisme electrice din Europa amplifică teama lipsei de stații de încărcare. Cozile la stații care apar tot mai des pe internet pot demoraliza potențialii clienți, iar acestea nu sunt chiar departe de realitate. Iată cum arată rețeaua de încărcare pentru electrice în Europa anului 2020.

Nu te teme: dacă îți planifici corect călătoria, n-o să stai prea mult la coadă, pentru că, deși numărul de autovehicule electrice a crescut, și numărul punctelor de încărcare de pe teritoriul Uniunii Europene s-a mărit vertiginos în ultimii ani. Dacă în 2010 numărul acestora era de numai 400, un an mai târziu existau deja 2.379 de puncte de încărcare pe bătrânul continent, însă saltul uriaș s-a petrecut între 2018 și 2019, când au fost date în folosință 44.636 puncte de lucru, ajungând ca la începutul anului 2020 să existe 152.082 de puncte de încărcare normală. La acestea se adaugă 15.136 puncte de încărcare rapidă, adică 10% din cele normale. Aproape 4.000 dintre ele au fost date în uz anul trecut. Mai jos, graficul cu rețeaua de încărcare pentru electrice sintetizată în cifre.

Rețeaua de încărcare pentru electrice

Iată cum se determină consumul standardizat al unui autoturism electric!

Dar aceste informații sunt aproape irelevante, dacă nu le raportăm la parcul de autoturisme electrice din Europa. Iar aici, remarcăm că situația nu e prea roz. Practic, numărul de puncte de încărcare abia reușește să țină pasul cu vânzările din ultimii doi ani. Ca și la începutul lui 2019, și în acest an o priză deservește 10 autoturisme, în timp ce între sfârșitul lui 2014 și cel al anului 2017, paritatea era de o priză la 5 mașini. Practic, s-a dublat probabilitatea de a găsi priza ocupată.

Rețeaua de încărcare pentru electrice

Cele mai multe puncte de încărcare se află în Olanda, care, cu a sa suprafață de numai 41.543 km pătrați, conduce și în clasamentul densității rețelei de încărcare. În urma acesteia se situează, la diferențe uriașe, Germania și Franța, mai ales în cazul densității stațiilor de încărcare. Țineți cont, însă, că Norvegia, țara care vinde procentul cel mai mare de electrice raportate la versiuni clasice, nu este stat membru al Uniunii Europene, deci nu se află în clasament.

via eafo

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

TCO
Flotă verde

Unde a ajuns România pe drumul către mobilitatea electrică? TCO mașini electrice vs TCO mașini termice

Costul total de deținere (TCO) al unei mașini electrice în România, de...

vehicule electrice
Flotă verde

Încărcarea încă încetinește achiziționarea unui vehicul electric. Studiu GiPA

Utilizatorii noi de vehicule electrice sunt mulțumiți de experiența de conducere, deși...

electrificarea flotelor
Flotă verde

Leaseurope către UE: ”Nu forțați electrificarea flotelor corporative. Stimulați-o!”

În loc să forțeze companiile să-și electrifice complet flotele de vehicule, UE...