A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru realizarea Lotului 1 Dragomirești – Corbeanca (17,5 km) al Autostrăzii Bucureşti A0 semi-inelul de Nord, ultimul segment pe care nu demaraseră lucrările, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu.
”A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru construcţia Lotului 1 al Autostrăzii Bucureşiului A0 Nord, ultimul lot al acestei autostrăzi pe care nu erau începute lucrările şi, totodată, lotul care întregeşte Coridorul de Transport Pan-european nr. IV (Constanţa – Nădlac)”, a precizat acesta.
Astfel, au fost autorizate următoarele lucrări de drum şi de artă:
- pod pe autostradă peste râul Dâmboviţa (km 2+999)
- pod pe autostradă peste râul Bâldana (km 4+024)
- pasaj pe autostradă peste CF 101 Bucureşti – Piteşti şi DN 7 (km 8+724), în lungime de 733 metri
- pod/pasaj pe autostradă peste râul Colentina, CF 300 Bucureşti – Ploieşti, CF Mogoşoaia – Buftea, în lungime de 650 metri
De asemenea, s-au autorizat lucrări de scurgere a apelor, lucrări de consolidare, noduri rutiere la intersecţiile cu DN 7 şi DN 1A, intersecţii şi restabiliri drumuri existente, dar şi lucrări de siguranţa circulaţiei, relocări reţele utilităţi şi iluminat rutier.
”Durata de execuţie a lucrărilor este de 22 luni, calculată de la data ordinului de începere a lucrărilor, iar săptămâna viitoare voi convoca la faţa locului toţi responsabilii, pentru a demara rapid lucrările”, a mai transmis secretarul de stat.
Potrivit acesteia, traseul acestui lot are o lungime de 17,5 km şi se află între Autostrada Bucureşti – Piteşti A1 şi DN 1, iar amplasamentul lucrărilor este situat pe teritoriul judeţului Ilfov, pe raza unităţilor administrativ teritoriale Dragomireşti-Vale, Buftea, Mogoşoaia, Corbeanca şi pe teritoriul judeţului Giurgiu, pe raza localităţilor Joiţa şi Săbăreni.
Lotul 1 Dragomirești – Corbeanca de pe A0 Nord a fost atribuit Asocierii Pizzarotti & C SpA Italia – Retter Project Management de abia în 2023, după patru ani de la lansarea licitației și după două contestații în instanță, care au întârziat începerea lucrărilor. Deschiderea circulației era prevăzută inițial pentru 2025, dar CNAIR estimează că investiția va fi finalizată în trimestrul III 2026.
CITEȘTE ȘI:
Carlos Tavares nu exclude închiderea unor fabrici auto în Europa
Luca de Meo, Renault: „Este urgent să fie oprite reglementările CAFE în 2025”
Comentați?