O coaliție de 47 de companii, organizații ale societății civile, asociații și investitori din întreaga Europă a lansat o scrisoare deschisă prin care îi îndeamnă pe comisarii desemnați să acorde prioritate investițiilor în tranziția verde, propunând un buget UE mai ecologic și un succesor al programului Next Generation UE.
Semnatarii, care includ CLG Europe, Danone, PepsiCo, Uber, Transport & Environment și WWF EU, subliniază necesitatea unei strategii clare pentru investiții, cu scopul de a menține avantajul competitiv al regiunii și pentru a atinge obiectivele privind clima și biodiversitatea prezentate în Pactul verde european.
„Pentru companiile europene, tranziția ecologică este mai mult decât o responsabilitate – este o șansă de a stimula inovația și competitivitatea. Dar pentru a profita de oportunitățile, avem nevoie de un plan de investiții al UE robust și cuprinzător, care să canalizeze atât capitalul public, cât și cel privat spre soluții durabile. Fără o acțiune decisivă și o strategie de finanțare clară, Europa riscă să pună în pericol orice leadership în economia verde”, a declarat Ursula Woodburn, director în cadrul CLG Europe.
„Avem nevoie de o strategie de investiții solidă, alături de un cadru de reglementare stabil, pentru a culege beneficiile tranziției ecologice. Un pachet de investiții publice trebuie să depășească cu mult ceea ce prevede bugetul UE în prezent și ar trebui să fie pe deplin aliniat la legislația UE privind mediul și clima. Fără investiții suplimentare, riscăm să nu atingem nu doar obiectivele noastre climatice și de mediu, ci și securitatea alimentară, a apei și a energiei”, a declarat Xavier Sol, director pentru finanțe durabile în cadrul organizației Transport & Environment.
Semnatarii solicită un buget al UE mai ecologic și un program aplicat în continuarea Next Generation EU, două elemente esențiale pentru un pachet cuprinzător de investiții.
Aceștia îndeamnă noua Comisie să profite de această oportunitate pentru a accelera tranziția către un viitor neutru din punct de vedere climatic, cu zero poluare și pozitiv pentru natură, de care beneficiază atât oamenii, cât și companiile.
CITEȘTE ȘI:
A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru Lotul 1 al Autostrăzii Bucureşti A0 Nord
Carlos Tavares nu exclude închiderea unor fabrici auto în Europa
Comentați?