Să nu ne bucurăm prea devreme, pentru că nu știm încă dacă va veni în Europa. Dar Mazda3 Turbo există și va fi comercializată în primă instanță în America Centrală și de Nord.
Nu mai batem câmpii, ci trecem direct la subiect: sub capota noii Mazda3 Turbo se află motorul Skyactiv-G de 2.5 litri de pe Mazda6 și CX-5. Dacă, însă, în România îl poți comanda doar în variantă aspirată, cu 194 CP și 258 Nm (pe cele două modele mai mari), în America Centrală și de Nord există și în variantă turbo, care va însufleți compacta de top.
Așadar, hatch-ul compact va dezvolta 227 CP și 400 Nm și va fi disponibil exclusiv cu transmisie automată cu 6 trepte și sistem de tracțiune integrală. Așa cum discutam anul trecut cu Christian Schultze, șef al departamentului R&D Mazda Europe, nu trebuie să ne așteptăm la o Mazda3 dezvoltată de divizia Mazdaspeed, iar noua versiune de top o dovedește: nu arată mai agresiv decât celelalte aspirate din gamă.
Mazda3 Turbo – va veni în România?
Foarte probabil nu, deși nu există nicio informație despre asta. Însă reglementările legate de emisiile CO2 pe toată gama unui producător aproape sigur că au ucis versiunea Turbo înainte de a se naște în Europa. Și e păcat, pentru că reglarea armonioasă a ansamblului direcție – tren de rulare i-ar fi permis compactei să țină în frâu puteri mult mai mari decât cele pe care le dezvoltă actualmente.
Totuși, să nu disperăm: foarte probabil, Mazda va dezvolta în viitor o versiune de 2.5 l a avansatului motor pe benzină cu aprindere prin comprimare Skyactiv-X, care, de îndată ce își va atinge potențialul maxim, ar putea echipa mai multe modele din gamă, inclusiv Mazda3, dacă nu chiar și un viitor model sport, urmaș al lui RX-8. Cert este, însă, că pe bătrânul continent, filosofia Mazda este să reducă la minimum emisiile, pentru a evita amenzile date de Comisia Europeană. O posibilă soluție ar putea fi viitorul super-hibrid Mazda.
via Motor1
Comentați?