Peste 60% dintre francezi sunt în favoarea reducerii vitezei maxime pe autostrăzi la 110 km/h


De altfel, în Franța, reducerea vitezei pe autostrăzi este subiectul unor dezbateri desfășurate de mai mult timp, însă chestiunea a fost repusă pe tapet odată cu scumpirea fără precedent a carburanților.
Potrivit sondajului IFOP, dintre francezii care sunt de acord cu reducerea limitei de viteză, 72% aparțin categoriei sociale cu venituri nete cuprinse între 900 și 1.300 de euro pe lună, iar 63%, celei cu venituri mai mici de 900 euro/lună. Din clasa de mijloc (1.300 – 2.500 de euro pe lună), 58% dintre șoferi se declară în favoarea reducerii la 110 km/h, iar din categoria celor mai bogați (peste 2.500 de euro/lună), 56% acceptă scăderea limitei de viteză.
Diferențe se regăsesc și la nivel de gen. Doar 54% dintre bărbați intenționează să renunțe la a mai circula cu 130 km/h, comparativ cu 71% dintre femei. În mod similar, nu este surprinzător de observat că locuitorii metropolei pariziene (61%) și cei din orașele de provincie (66%), care circulă mai puțin cu mașina, vor să valideze o reducere de 20 km/h, față de șoferii din comunitățile rurale (56%), care utilizează mai des autostrăzile.
În funcție de vârstă, 73% dintre francezii de peste 65 de ani și 59% dintre cei sub 35 de ani sunt în favoarea reducerii vitezei. În segmentul 35-49 de ani, 54% sunt în favoarea unei limite maxime de 110 km/h.
CITEȘTE ȘI:
Germania elimină subvențiile acordate companiilor pentru mașini electrice
MOL România deschide primele benzinării din contractul încheiat cu CNAIR, pe Autostrada Soarelui