Pe Autostrada Buzău – Focşani se va circula cu o viteză de 140 km/h. Care este traseul

Autostrada Buzău - Focşani (82,4 km) este cel de-al doilea sector din viitoarea Autostradă A7 Ploieşti - Paşcani. Cu studiul de fezabilitate predat la CNAIR, iar cererea pentru obţinerea Acordului de Mediu depusă deja la ANPM, şoseaua de mare viteză ar putea fi în acest an subiectul unor licitaţii pentru alegerea constructorului.
Autostrada Buzău - Focşani (82,4 km) este cel de-al doilea sector din viitoarea Autostradă A7 Ploieşti - Paşcani.

Odată cu finalizarea tronsonului de autostradă Buzău – Focşani, coşmarul şoferilor care circulă astăzi între cele două localităţi, pe DN2, va lua sfârşit. Drumul naţional actual are doar o bandă pe sens pe 90% din lungimea sa totală de 66 km şi, în plus, traversează nu mai puţin de 11 sate şi comune, precum şi municipiile Buzău, Râmnicu-Sărat şi Focşani.
Traseul Autostrăzii Buzău – Focşani, parte din Coridorul 3 – Bucureşti – Regiunea NE (OR3), va începe în sud-estul municipiului Buzău, asigurând legatura cu DN 2 printr-un drum de legătură şi se termină în partea de nord a municipiului Focşani.

Astfel, traseul trece pe lângă Vadu Paşii, Cochirleanca, Ziduri, Valea Râmnicului, Râmnicelu şi municipiul Râmnicu Sărat, localităţi ce aparţin judeţului Buzău şi pe lângă Sihlea, Gugeşti, Slobozia Ciorăşti, Milcovul, Răstoaca, Vânători, Câmpineanca, oraşul Odobeşti şi municipiul Focşani, din judeţul Vrancea.

Lungimea totală a traseului este de aproximativ 82,44 km şi se împarte în 4 tronsoane distincte:
– Tronsonul 1 – Buzău (Autostrada Ploieşti – Buzău) şi Vadu Paşii (Drum de legătură către DN 2);
– Tronsonul 2 – Vadu Paşii (Drum de legătură către DN 2) – Râmnicu Sărat (DN 22);
– Tronsonul 3 – Râmnicu Sărat (DN 22) – Mândreşti Munteni (DN 23);
– Tronsonul 4 –Mândreşti Munteni (DN 23) – Focşani Nord (DN 2).

Traseulproiectat pentru Autostrada Buzău – Focşani

Traseul Autostrăzii Buzău – Focşani începe la ieşirea din nodul rutier de tip B, prin care se realizează legătura dintre autostradă şi Drumul Naţional DN 2B. Apoi străbate intravilanul comunei Vadu Paşii, în partea de sud – est a acesteia şi supratraversează cu un pasaj drumul judeţean DJ 203K.

În dreptul km 3+934 este prevăzut un nod rutier de tip B, care asigură conexiunea cu drumul naţional DN 2, în partea de nord a municipiului Buzău, printr-un drum de legătură de aproximativ 7,75 km, cu o bandă pe sens.

Traseul se continuă pe direcşia nord – est printre localităţile Boboc şi Tarlele, fără să afecteze intravilanul acestora şi traversează o serie de canale de irigaţii existente, drumul comunal DC 14 la km 11+570, drumul judeţean DJ 220 la km 15+000, o serie de drumuri agricole pentru care se va redirecţiona accesul către pasajele de la km 15+000 şi 22+420, parăul Sineştilor la km 23+000 şi drumul comunal DC 10 la km 25+500.
În continuare, autostrada continuă spre municipiul Râmnicu Sărat, fiind supratraversată de drumul judeţean DJ 203 la km 26+900, de drumul judeţean DJ 203A la km 30+450 şi de DJ 203P la km 32+520, urmând sa supratraverseze râul Râmnicu Sărat la km 33+250 şi drumul naţional DN 22 la km 33+670.

În dreptul km 34+875, este prevăzut un nod rutier de tip B, proiectat pentru viteza de 60 km/h, nod care asigură legatura pe toate direcţiile cu drumul naţional DN 22.

Traseul continuă pe direcţia nord, fiind supratraversat de drumul judeţean DJ 202 la km 35+950 şi de drumul comunal DC 1B la km 41+700. La km 45+454 este graniţa între judeţele Buzău şi Vrancea, autostrada întâlnind în continuare DJ 202E la km 47+330, canalul Siret – Bărăgan la km 50+000 şi drumul naţional DN 2N la km 52+500.
În dreptul km 53+310, este prevăzut un nod rutier de tip B, proiectat pentru viteza de 60 km/h, nod care asigură legatura pe toate direcţiile cu drumul naţional DN 2N.

Traseul continuă prin estul localităţii Slobozia Ciorăşti şi supratraversează drumul judeţean DJ 205R şi pârâul Ramna în dreptul km 63+100.

Autostrada intră apoi pe direcţia nord, supratraversând o serie de canale, râul Milcov la km 69+720 şi drumul naţional DN 23A la km 70+407. La km 72+650, este prevăzut un nod rutier de tip B, care asigură legatura cu drumul naţional DN 23, în zona localităţii Mândreşti.

În continuare, autostrada Buzău – Focşani tranversează zona inundabilă a râului Putna, între km 73+200 – 75+800, supratraversează drumurile judeţene DJ 204D şi DJ 205P, la km 75+730 respectiv 76+268 şi continuă în spre partea de nord a municipiului Focşani. La km 80+816, supratraversează drumul judeţean DJ 204E.
La km 81+300, este prevăzut un nod rutier de tip B, proiectat pentru viteza de 60 km/h, nod care asigură legatura cu drumul naţional DN 2 şi Centura de Ocolire din zona de nord a municipiului Focşani.

Caracteristici

Pentru Autostrada Buzău – Focşani, viteza de proiectare este de 140 km/h, iar pentru nodurile rutiere de tip B, de 60 km/h.

Potrivit estimărilor, valoarea investiţiei este de 3.943.574 mii lei, durata de implementare a proiectului fiind de 36 de luni.

Partea carosabilă este alcatuită din două benzi de circulaţie pe sens, iar lăţimea unei benzi de circulaţie este de 3,75 m. Adiacent celor doua benzi s-a prevăzut o banda de urgenţă de 2,50 m. Între benzile carosabilului şi banda de urgenţă sunt amplasate pe ambele căi de circulaţie benzi de ghidaj cu laţimea de 0,50 m fiecare. Lăţimea benzii de staţionare de urgenţă este de 2,50 m, iar funcţia sa principala este de a permite vehiculelor avariate sau conducătorilor aflaţi în dificultate să oprească în afara benzilor de circulaţie.

Acostamentul are 0,50 m lăţime şi este cuprins între marginile benzilor de urgenţă şi părţile laterale ale parapetelor sau marginile platformei, atunci când parapetele nu sunt necesari.
Autostrada Buzău – Focşani traversează mai multe corpuri de apă, canale şi căi de transport existente, prin intermediul a 41 de poduri, podeţe şi pasaje.

Accesul pe şoseua de mare viteză se va face prin intermeidul a 6 noduri rutiere: Buzău Nord, Râmnicu Sărat, Caiata, Slobozia Ciorăşti, Mândreşti şi Focşani – Nord.

Dotări

În lungul autostrăzii sunt prevăzute două parcări de scurtă durată la km 48, două spaţii de servicii tip S1 la km 28 (parcări, benzinării şi spaţii comerciale cu bar), două spaţii de servicii tip S3 la km 67+750 (parcări securizate, spaţii comerciale, restaurante, puncte sanitare, autoservice şi spaţii pentru cazare – motel sau hotel) şi două Centre de Întreţinere şi Coordonare, adiacente Nodului rutier cu DN22, la km 33+650 şi Nodului rutier DJ 205R, la km 63.

Totodată, pentru siguranţa circulaţiei se prevede iluminatul sensurilor giratorii,
nodurilor rutiere şi al podurilor, iar amenajările şi dotările pentru protecţia împotriva zgomotului se vor realiza atât în perioada de construcţie, cât şi în perioada de operare, prin intermediul panourilor fonoabsorbante.

Coridorul IX Pan-European

Autostrada A7 Ploieşti – Paşcani, cu o lungime de aproximativ 330 km, va fi realizată din patru tronsoane: Ploieşti-Buzău; Buzău-Râmnicu Sărat-Focşani; Focşani-Mărăşeşti-Adjud-Bacău şi Bacău-Roman-Paşcani. De aici se vor desprinde alte două tronsoane, în lungime totală de 120 km, Paşcani-Vereşti-Suceava şi Suceava-Siret-graniţa cu Ucraina.
Împreună cu sectorul Bucureşti-Ploieşti, parte din Autostrada A3 Transilvania, viitoarea Autostradă A7 Ploieşti – Paşcani va completa ruta Coridorului IX Pan-European pe teritoriul românesc.
Centrele urbane conectate pe acest coridor sunt: Bucureşti, Ploieşti, Mizil, Buzău, Râmnicu Sărat, Focşani, Mărăşeşti, Adjud, Bacău, Roman, Paşcani, Suceava şi Siret.

(Articol publicat în revista Flote Auto, mai 2021)

 

CITEȘTE ȘI:

Licitație pentru 20 de mașini de patrulare destinate ANPA

Contract semnat pentru actualizarea documentației pentru Drumul Expres Oradea – Arad

Cât de (ne)pregătită este România pentru tranziţia la vehicule electrice?

 

Adaugati comentariu