Contract semnat pentru actualizarea documentației pentru Drumul Expres Oradea – Arad

Contractul pentru actualizarea Studiului de Fezabilitate și realizarea Proiectului Tehnic pentru Drumul Expres Oradea – Arad a fost semnat, la Oradea, de către autoritațile din județele Bihor și Arad și de reprezentantul firmei Consitrans, care va întocmi documentația. Valoarea contractului este de 39,85milioane de lei, fără TVA.
Drumul Expres Oradea – Arad

Potrivit președintelui Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, în luna iulie, vor fi colectate datele necesare ca proiectanții să înceapă trasarea rutei finale, ținând cont de specificul zonei din fiecare unitate administrativ – teritorială care va fi traversată de drumul expres.

„Scopul nostu este ca toată documentația să se termine mai repede decât termenele stabilite prin contract, în așa fel încât să putem începe și lucrările până la finalizarea perioadei de finanțare care se încheie la sfârșitul anului 2023. Într-o primă parte a acestor lucrări de proiectare, vom stabili toate problemele care țin de trasee, pentru a putea să definitivăm traseul, ținând cont de planurile de urbanism ale localităților care sunt traversate de drumul expres, de rețelele furnizorilor de utilități, Transelectrica, Transgaz, rețele de apă și canalizare, de proiectele de dezvoltare pe care le au fiecare dintre primării în zonele respective, de lucrări hidrotehnice. După ce vom stabili traseul, se va trece efectiv la lucrările topografice, la studiile geologice care trebuie făcute, în așa fel încât să putem ca în cursul anului viitor să avem acest studiu de fezabilitate și proiectul tehnic recepționat și avizele obținute de la autorități”, a precizat Ilie Bolojan.

Drumul Expres Oradea – Arad va fi conectat la Autostrada A1 București – Nădlac.

Conform prevederilor contractuale, Consitrans va avea la dispoziție un termen de 20 de luni pentru finalizarea serviciilor de proiectare, din care primele 10 luni vor fi alocate pentru elaborarea și predarea Studiului de Fezabilitate actualizat.

Conform proiectului, drumul expres va străbate județele Bihor și Arad și va avea o lungime totală de aproximativ 134,5 km. Drumul va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 km și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri. Lungimea traseului ar putea suferi, însă, modificări în urma actualizării Studiului de Fezabilitate.

 

CITEȘTE ȘI:

Cât de (ne)pregătită este România pentru tranziţia la vehicule electrice?

Licitație pentru secţiunea a 6-a din Autostrada Sibiu – Piteşti

 

 

Adaugati comentariu