Licitaţia pentru proiectarea conexiunii oraşului Râmnicu Vâlcea cu autostrada Sibiu – Piteşti, via DN 73C, aşa-numita secţiune a 6-a din șoseaua de mare viteză, a fost lansată, a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
„A fost lansată licitaţia pentru proiectarea conexiunii oraşului Râmnicu Vâlcea cu autostrada Sibiu-Piteşti, via DN 73C. Aşa-numita secţiune 6 a A1 Sibiu – Piteşti este inclusă în Masterplanul General de Transport al României şi este împărţită în două segmente. Primul, cu o lungime de 11 km, se întinde de la Curtea de Argeş la Tigveni. Aici sunt în plan lucrări de refacere a structurii rutiere, amplasarea unor elemente de siguranţă rutieră, montarea unui sistem modern de scurgere a apelor şi consolidări punctuale ale drumului. Al doilea segment, de la Tigveni la Râmnicu Vâlcea, presupune lucrări de modernizare pentru 13 km din DN 73C şi construirea unui drum nou, de 3 km, care va face legătura între A1 şi drumul naţional”, a precizat ministrul Transporturilor.
Acesta a adăugat că, pentru drumul nou şi pentru cel modernizat, lăţimea platformei va fi de 10 metri, astfel: câte 3,5 m pentru fiecare bandă de circulaţie, câte 0,75 m pentru fiecare dintre cele două benzi de încadrare, câte 0,75 m pentru fiecare dintre cele două acostamente.
„Ambele proiecte beneficiază de noul model de caiet de sarcini al CNAIR. Legarea cât mai multor comunităţi la reţeaua drumurilor de mare viteză, prin noduri rutiere şi reabilitatea DN-urilor, este crucială pentru dezvoltarea locală şi regională – căci mobilitatea crescută în interiorul regiunilor ţării atrage după sine şi ridicarea nivelului de trai din acele zone”, a subliniat Cătălin Drulă.
Anul trecut, fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, spune ca proiectul va asigura, pe termen scurt, traficul generat de deschiderea Secţiunii 5 (Curtea de Argeş – Piteşti), iar pe termen lung, realizarea legăturii dintre Râmnicu Vâlcea şi autostradă.
Pentru realizarea documentaţiei tehnice, CNAIR a primit fonduri europene nerambursabile prin POIM 2014-2020, in cadrul Axei Prioritare 1- Dezvoltarea retelei TEN-T si a metroului, O.S.1.1 – Apel de proiecte pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere – sprijin pregatire proiecte de investitii.
Valoarea totala a proiectului este de 4,7 milioane de lei, din care 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 3,4 milioane de lei, 15% contribuția națională – 603.424,29 lei, restul de 706.609,74 lei reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.
Sursa foto: Cătălin Drulă Facebook
CITEȘTE ȘI:
Peste 2.200 de permise de conducere reţinute în trei zile
Volkswagen Multivan. Rețeta succesului
Mega-flotă de 100 de autoturisme pentru RAR, prin programul Rabla
Comentați?