„Nu prea departe”, este răspunsul la întrebarea din titlu. Şi asta, pentru că lucrările la Drumul Expres Craiova-Piteşti nu au înaintat aproape deloc, cel mai avansat stadiu fizic al acestora fiind înregistrat pe Tronsonul 2, lotul 1, de numai 7,5%. Sigur, perioada de iarnă, deşi blândă, a fost improprie lucrărilor, însă nici aspectele birocratice nu au fost rezolvate. Oricum, criza generată de răspândirea coronavirusului le va opri, probabil, complet.
Realizarea Drumul Expres Craiova-Pitesti este impartita in patru tronsoane, constructorii fiind alesi prin licitatie doar pentru primele doua. Teoretic, soseaua rapida ar trebui finalizata pana in trimestrul IV 2021.
Tronsonul 1
Pentru Tronsonul 1, proiectarea şi execuţia va fi realizată de Tirrena Scavi (Italia), valoarea contractului fiind de aproximativ 76 milioane euro fără TVA, ceea ce înseamnă un cost/km de 4,3 milioane euro.
Tronsonul 1, în lungime de 17,7 km, are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova (unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier), iar ca punct final, limita judeţelor Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale localităţilor Craiova, Gherceşti, Pieleşti si Robăneşti.
În etapa de proiectare, costructorul şi-a dat seama că, în conformitate cu Studiul de Fezabilitate primit de la CNAIR, traseul trece peste sondele de la Gherceşti şi, ca atare, a trebuit reconfigurat pe aproximativ 40% din lungime.
În aceste condiţii, pentru reluarea lucrărilor de execuţie, constructorul şi CNAIR au de rezolvat trei probleme:
- Obţinerea Autorizaţiei de Construire pentru Sector 1: km 0+000 – km 1+800 şi Sectorul 2: km 1+800 – km 10+000, din cauza devierii drumului expres pentru evitarea sondelor Romgaz.
- Revizuirea Acordului de Mediu pentru Sectorul de la km 1+800-10+000.
- Completarea HG 204/2019 pentru coridorul rezultat în urma modificării de traseu aferentă Sectorului 2 – km 1+800 – km 10+000 şi a modificărilor de amenajare a nodurilor rutiere de la km 0+000 si km 1+400.
La finalul lunii februarie, pe tronsonul 1 stadiul fizic al lucrărilor este de 2%, iar cel financiar, de 15,4%.
Tronsonul 2
Cel de-al doilea tronson de pe Drumul Expres Craiova-Piteşti, în lungime de aproximativ 40 km, are ca punct de început limita dintre judeţele Dolj şi Olt, iar ca punct final, intersecţia cu DN 65, după municipiul Slatina.Acesta va traversa localităţile Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.
Acest tronson este format din Lotul 1 (18,5 km), care cuprinde şi Varianta de Ocolire Balş şi Lotul 2 (21,35 km), care include şi Varianta de Ocolire Slatina. Ambele sectoare vor fi realizate de Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Consitrans.
Pentru primul lot, valoarea contractului este de aproximativ 141 milioane euro fara TVA, cu un cost/km de 7,6 milioane euro, iar pentru al doilea, de 168 milioane euro fara TVA, cu un cost/km de 7,8 milioane euro.
Pe Lotul 1, stadiul fizic al lucrărilor la finalul lunii februarie era de 7,5%, iar cel financiar, de 5,18%.
În acest moment, constructorul are de rezolvat patru probleme:
- Scoaterea din fondul forestier a unor suprafeţe de pădure proprietate publică şi privată, pe o lungime de aproape 2 km.
- Demolare unor imobile aflate în coridorul de expropriere
- Descărcarea de sarcină arheologică a sitului descoperit la km 29. CNAIR consideră că nu vor fi „întârzieri în execuţia lucrărilor, deoarece complexitatea sitului arheologic nu este de natură să producă astfel de efecte”.
- Suprapunerea Drumului expres cu proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apa şi apă uzată în jud. Olt.
Pe Lotul 2, stadiul fizic al lucrărilor era, la finalul lunii februarie, de 5,5%, iar cel financiar, de 2,26%.
Şi aici constructorul are de rezovat câteva probleme, similare cu primele 3 de la Lotul 1, inclusiv pentru alte două situri arheologice.
Tronsonul 3
Tronsonul 3, în lungime de 31,75 km, are ca punct de început zona nodului rutier la DN 65 (Valea Mare), care intersectează DN 65 la km 57+720 şi ajunge până la limita dintre judeţele Olt şi Arges la km 89+300.
Pentru proiectarea şi execuţia acestui sector, CNAIR a primit, luna trecută, 11 oferte. Contractul are o valoare estimată de 999,4 milioane de lei, fără TVA, durata acestuia fiind de 36 luni, din care 12 luni perioada de proiectare şi 24 luni perioada de execuţie. Garanţia lucrărilor va fi de minim 5 ani şi maxim 10 ani, în functie de perioada ofertată de fiecare ofertant în parte.
Tronsonul 4
Acest tronson are o lungime de 31,81( km 89+300 – km 121+115), urmând a fi construit intre limita administrativa dintre judetele Olt si Arges si intersectia cu Autostrada A1 Bucuresti – Pitesti. Traseul va tranzita teritoriile localitatilor Lunca Corbului, Albota, Costesti, Bradu, Suseni, Oarja.
Pentru proiectarea şi execuţia Tronsonului 4, CNAIR a primit, tot luna trecută, 10 oferte. Valoarea estimată a contractului este de 909,7 milioane de lei, fără TVA, durata acestuia fiind de 36 luni, din care 12 luni perioada de proiectare şi 24 luni perioada de execuţie. Garanţia lucrărilor va fi de minim 5 ani şi maxim 10 ani, în funcţie de perioada ofertata de fiecare ofertant în parte.
CITEŞTE ŞI:
Bateria viitorului: autonomie dublă, încărcare în 5 minute!
Noul VW Amarok – tot ce știm despre a doua generație
Continental a investit, anul trecut, 200 mil. euro în operaţiunile din România
Comentați?