CORONAVIRUS. Ferrari şi Fiat Chrysler se reinventează. Vor produce ventilatoare pentru reanimare

Holdingul Exor, care controlează Ferrari şi Fiat Chrysler Automobiles (FCA) poartă discuţii cu Siare Engineering, cel mai mare producător de ventilatoare pentru reanimare din Italia, pentru a-l ajuta să îşi majoreze producţia acestor echipamente de care este urgentă nevoie în contextul crizei coronavirusului, a relatat Reuters în exclusivitate.
fiat

Siare Engineering, o companie cu sediul în nordul Italiei, regiune unde numărul deceselor de coronavirus se apropie de 3.000 şi continuă să crească, poartă discuţii cu Fiat Chrysler (FCA), Ferrari şi producătorul italian de componentene auto Marelli pentru a produce unele componente de ventilatoare mecanice şi posibil să se implice şi în asamblarea ventilatoarelor.

Directorul general de la Siare Engineering, Gianluca Preziosa, a spus că există unele elemente comune între industria auto şi producţia de ventilatoare deoarece ambele sectoare se bazează pe echipamente electronice şi pneumatice. „Discutăm cu Fiat Chrysler, Ferrari şi Marelli pentru a încerca să înţelegem dacă ne pot ajuta în procesul de producţie a componentelor electronice”, a declarat Gianluca Preziosa.

Un purtător de cuvânt al holdingului Exor, firma mamă care deţine atât FCA cât şi Ferrari, a informat că joi au avut loc o serie de reuniuni cu Siare Engineering pentru a studia fezabilitatea unei cooperări iar o decizie este aşteptată în următoarele ore. Purtătorul de cuvânt a dezvăluit că cele două opţiuni care sunt analizate sunt: sprijinirea Siare pentru a-şi extinde capacitatea de producţie la uzina sa graţie tehnicienilor puşi la dispoziţie de FCA şi Ferrari, sau transferul producţiei pentru anumite componente ale ventilatoarelor către facilităţile celor doi constructori auto.

O sursă din apropierea discuţiilor a spus că Ferrari este gata să înceapă să producă componente de ventilatoare la renumita sa uzină de la Maranello, care este amplasată în apropiere de uzina Siare Engineering, dar că deocamdată nu a luat încă o decizie definitivă.

Gianluca Preziosa a subliniat că un alt avantaj al unui parteneriat cu constructorii auto este puterea de cumpărare de care dispun aceste firme mari, putere care le permite acestora să obţină mai uşor componente pe care o firmă mai mică precum Siare are dificultăţi în a şi le procura ca urmare a perturbării lanţurilor globale de aprovizionare din cauza coronavirusului.

De altfel, familia Agnelli, proprietara Exor, a demarat deja o serie de acţiuni pentru a susţine eforturile de combatere a consecinţelor crizei generate de noul coronavirus:

  • a donat 10 milioane de euro Departamentului de Protecţie Civilă din Italia,
  • a achiziţionat 150 de ventilatoare pentru reanimare,
  • a pus, gratuit, la dispoziţia Crucii Roşii, o flotă de vehicule din cadrul propriei companii de leasing operaţional, Leasys (FCA Bank), pentru a distribui în toată Italia alimente şi medicamente bolnavilor, bătrânilor şi celor care au nevoie de asistenţă.

Italia este în epicentrul pandemiei, iar Guvernul de la Roma a demarat un amplu program de creştere a numărului de paturi de spital, care au nevoie însă de ventilatoare pentru a-i ajuta pe pacienţi să respire.

 

CITEŞTE ŞI:

Până unde au ajuns lucrările pe Drumul Expres Craiova-Piteşti?

Test drive Honda Civic Sedan 1.5 VTEC Turbo CVT

Bateria viitorului: autonomie dublă, încărcare în 5 minute!

 

Adaugati comentariu