Home Piaţa auto Flotă verde Bateria viitorului: autonomie dublă, încărcare în 5 minute!

Bateria viitorului: autonomie dublă, încărcare în 5 minute!

Tu cum îți imaginezi bateria viitorului? Să permită meargă 600 km cu un singur plin și să se încarce până la 80% în 5 minute? Atunci nu mai trebuie să-ți imaginezi nimic, pentru că Novel EV a realizat deja acumulatorul ideal!

Isprava aparține unei echipe aparținând centrului de cercetare KIST din Coreea de Sud, condusă de dr. Hun-Gi Jung, care a dezvoltat o baterie cu capacitate de 4 ori mai mare decât a uneia convenționale de dimensiuni similare și – atenție – care de poate încărca de la 0 la 80% în 5 minute și de la 0 la 100% în 12 minute.

Secretul constă în dezvoltarea unui anod din silicon, care oferă performanțe clar mai bune decât bateria cu anod din grafit. Practic,  siliconul are o capacitate de stocare a energiei de aproape 10 ori mai mare decât grafitul (3.600 mAh/g vs 372 mAh/g).

 

baterie BMW i3 / bateria viitorului

Totuși, siliconul are un mare dezavantaj: când este utilizat la fabricarea bateriilor, își modifică volumul (și, implicit, densitatea) de 3,2 ori la ciclurile de încărcare / descărcare. De aceea, până acum, siliconul nu a fost introdus în anodul bateriilor decât în cantități extrem de mici, pentru o ușoară creștere a capacității de stocare.

Iată un alt concept de baterie care se încarcă cu 480 km în 10 minute

Firește, au fost încercate tot felul de soluții, dar toate au fost abandonate din cauza complexității și costurilor. Până acum, când echipa de coreeni a reușit să creeze un compus carbon-silicon folosind trei ingrediente extrem de ieftine: apă, ulei și amidon. Apoi, au amestecat amidonul și siliconul cu apă și ulei și au încălzit amestecul, din care a rezultat un compus silicon-carbon (Si-C). Un proces simplu, similar cu prăjirea mâncării. În compusul rezultat, sferele de carbon împiedică siliconul să-și mărească volumul pe perioada ciclurilor de încărcare / descărcare.

 

”Am reușit să creăm un compozit carbon-silicon folosind materiale obișnuite, ieftine, pe care le-am trecut printr-un preoces simplu de amestecare și apoi le-am supus unui proces termic. Procedeele simple pe care le-am adoptat și materialul cu proprietăți excelente rezultat din acestea sunt foarte pretabile la a fi produse în masă și comercializate. Compozitul poate fi folosit la bateriile Li-ion pentru vehiculele electrice și la sistemele de stocare a energiei (ESS)”, a declarat dr. Hun-Gi Jung

 

Din cauza varierii volumului, bateriile cu silicon își pierd o bună parte din capacitate în primele 10 cicluri încărcare / descărcare, dar bateria silicon-carbon dezvoltată de coreeni își menține 80% din capacitatea inițială după 500 de cicluri încărcare / descărcare (cf. ResearchGate). Pentru un autoturism electric cu autonomie de 600 km, cele 500 de cicluri de încărcare ar putea depăși 10 ani. Iar asta ar putea însemna ca acumulatorul silicon-carbon să devină bateria viitorului!

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotă verdePiaţa auto

Ford E-Transit, actualizări importante

Ford Pro introduce opțiunea de autonomie extinsă pentru E-Transit și crește versatilitatea...

Carlos Tavares
Flotă verde

Carlos Tavares: ”Mașina electrică poate fi o soluție pentru unele societăți, dar nu pentru toate”

Carlos Tavares, CEO Stellantis, și-a reiterat punctul de vedere conform căruia mașina...

Flotă verde

Helixx deschide programul de abonamente

Helixx, o companie globală de tehnologie axată pe revoluționarea fabricării vehiculelor electrice...

Opel Movano
Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

OPEL MOVANO. Electric, inovativ, eficient

Noua generație a lui Movano păstrează atributele deja cunoscute și vine, în...