Advertisement

rabla plus
Home Finanţare Fonduri publice CORONAVIRUS. Cum se poate obţine ajutorul de şomaj tehnic plătit de stat

CORONAVIRUS. Cum se poate obţine ajutorul de şomaj tehnic plătit de stat

Există două tipuri de companii care pot primi ajutor de la stat pentru şomaj tehnic. Pe de o parte sunt firmele afectate direct de implementarea ordonanţei militare, precum restaurantele, barurile sau cafenelele, iar pe de alta, societăţile care înregistrează reduceri cu cel puţin 25% ale încasărilor.

Potrivit ministrului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Virgil Popescu, firmele din prima categorie, cele afectate direct de ordonanţa militară, „trebuie să aibă un Certificat pentru situaţii de urgenţă pe care noi o să-l eliberăm în mod online de săptămâna viitoare, foarte rapid, care să ateste că şi-a închis activitatea”.

Companiile afectate de criză pot solicita Certificatul de situaţie de urgenţă de la Ministerul Economiei, iar pe baza documentului Guvernul s-a angajat să suporte indemnizaţia pentru angajaţii trimişi în şomaj tehnic. De asemenea, companiile pot primi, pe baza certificatului de situaţie de urgenţă, şi scutiri de la plata utilităţilor sau a chiriei.

Pentru firmele din a doua categorie, Virgil Popescu a menţionat că se va face pe baza unei declaraţii pe proprie răspundere conform căreia cifra de afaceri le-a scăzut cu minimum 25%. „Nu va fi vorba de o chestie birocratică”, a precizat Virgil Popescu.

Potrivit ministrului Economiei, la începutul lunii aprilie, când se pot face plăţile pentru luna martie, pentru şomaj tehnic, angajatorul se duce cu lista de angajaţi şi va beneficia, prin Agenţia Naţională de Şomaj, prin agenţiile judeţene, de plata acestor bani.

Guvernul a stabilit că în timpul stării de urgenţă, pentru perioada suspendării contractului individual de muncă din iniţiativa angajatorului, în cazul întreruperii temporare a activităţii, indemnizaţia de care beneficiază salariaţii să fie suportată din bugetul asigurărilor pentru şomaj. Nivelul indemnizaţiei va fi de minimum 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat plătit din fondul de salarii, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea nr. 6/2020 privind bugetul asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.

Potrivit Legii 6/2020, câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 este de 5.429 lei.

De aceste prevederi urmează să beneficieze salariaţii angajatorilor care îndeplinesc una din următoarele condiţii:

a) întrerup activitatea total sau parţial în baza deciziilor emise de autorităţile publice competente potrivit legii, pe perioada stării de urgenţă decretate şi deţin Certificatul de situaţii de urgenţă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, prevăzut la art. 12 din Decretul Preşedintelui României nr.195/2020. Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri eliberează certificatul de situaţii de urgenţă conform metodologiei aprobată prin ordin;

b) reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 şi nu au capacitatea financiară de a achita plata tuturor salariilor angajaţilor lor. Angajatorii pot beneficia de plata indemnizaţiei prevăzută pentru cel mult 75% dintre angajaţii care au contracte individuale de muncă active la data intrării în vigoare a ordonanţei.

Decontarea sumelor plătite cu titlu de indemnizaţie, din bugetul asigurărilor pentru şomaj, se face în cel mult 30 de zile de la depunerea documentelor, iar aceste sume se reîntregesc din fonduri externe nerambursabile prin Ministerul Fondurilor Europene, în limita sumelor alocate pentru această intervenţie şi în conformitate cu prevederile şi regulile de eligibilitate ale Programului Operaţional Capital Uman

Pentru plata angajaţilor aflaţi în şomaj tehnic conform legislaţiei, Ministerul Fondurilor Europene decontează 300 de milioane de euro, echivalentul a aproximativ 620.000 de salarii.

 

CITEŞTE ŞI:

CORONAVIRUS. Ferrari şi Fiat Chrysler se reinventează. Vor produce ventilatoare pentru reanimare

Până unde au ajuns lucrările pe Drumul Expres Craiova-Piteşti?

Test drive Honda Civic Sedan 1.5 VTEC Turbo CVT

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Poliția Locală Târgoviște
Fonduri publice

10 autoturisme electrice pentru Poliția Locală Târgoviște, prin Rabla Plus

Poliția Locală Târgoviște intenționează să achiziționeze un număr de 10 autoturisme electrice...

Rabla Plus
Flotă verdeFonduri publice

Începe o nouă etapă de înscrieri în Programul Rabla Plus 2024

Începând de luni, 22 iulie 2024, ora 10:00, Administrația Fondului pentru Mediu...

Primăria Sectorului 3
Flotă verdeFonduri publice

Primăria Sectorului 3 și-a bugetat 3,1 mil. lei pentru achiziționarea a 28 de vehicule electrice

Primăria Sectorului 3 al Capitalei a lansat licitația pentru achiziția unui număr...

baterii
Fonduri publice

Primăria Bârlad achiziționează 11 autoturisme electrice, prin programul Rabla Plus

Primăria municipiului Bârlad intenționează să achiziționeze un număr de 11 autoturisme electrice,...