Advertisement

muntenegru
Home Infrastructură Muntenegru, în corzile unui împrumut pentru construcția celei mai scumpe autostrăzi din lume

Muntenegru, în corzile unui împrumut pentru construcția celei mai scumpe autostrăzi din lume

Muntenegru are dificultăți în rambursarea unui împrumut către banca de stat chineză Export-Import Bank of China, în valoare de 1 miliard de dolari (840 mil. euro), contractat pentru construcția Autostrăzii Bar – Boljare, nefinalizate. Primii 41 de km au costat 20 mil. euro/km, transformând investiția în cea mai scumpă autostradă din lume.

Cererile de asistență financiară din partea Muntenegrului au fost respinse de Uniunea Europeană, care avertizase în mod repetat Guvernul de la Podgorița privind încheierea contractului.

Potrivit presei muntenegrene, fosta republică iugoslavă, care dorește aderarea la UE, spera că Executivul comunitar îi va salva acordul pentru construcția Autostrăzii A-1, a cărei construcție nu este încă finalizată. Datoria Muntenegrului față de banca de stat chineză – un sfert din datoria totală a țării – a evidențiat îngrijorările cu privire la influența chineză în regiunea Balcanilor de Vest.

Purtătorul de cuvânt pentru politica externe a UE, Peter Stano, a fost citat de presa din Muntenegru, declarând că Uniunea Europeană „va continua să le fim alături [Muntenegru], dar nu rambursăm împrumuturile pe care le iau de la terți”.

Pentru rambursarea împrumutului, au existat îngrijorări și din partea analiștilor financiari și ai politicienilor occidentali conform cărora, prin intermediul băncii sale de stat China ar putea controla resursele naturale strategice ale unei țări ca plată pentru nerespectarea contractelor.

Milojko Spajic, ministrul de finanțe al Muntenegrului, a declarat într-un interviu acordat recent publicației Financial Times că prima porțiune de 41 km costă 20 de milioane de euro pe kilometru, transformându-l într-una dintre cele mai scumpe autostrăzi din lume din punctul de vedere al costului pe kilometru. Spajic a declarat că Muntenegru va solicita ajutor financiar de la mai multe instituții financiare occidentale, inclusiv de la Banca Europeană de Investiții (BEI) și de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

Autostrada A-1 din Muntenegru, numită și Autostrada Bar – Boljare, va parcurge 169 km prin munți, de la Bar, aflat pe coasta Adriaticii, spre est, până la granița cu Serbia. Autostrada A-1 ar urma să se conecteze, la frontiera cu Serbia, de șoseaua rapidă care va ajunge la Belgrad.

muntenegru

Autostrada este cel mai mare proiect de construcții inginerești din Muntenegru și unul dintre cele mai mari din Europeană. Vor fi construite 19 tuneluri (conductă dublă), precum și 36 de poduri și viaducte.

Sursa foto: geodata.it

 

CITEȘTE ȘI:

Competiția ”Best Electric Car”, susținută de Arval, a desemnat cele 7 finaliste

Acord provizoriu privind Legea Europeană a Climei. Cum vor fi reduse emisiile

Programele Rabla Clasic și Rabla Plus demarează pe 26 aprilie

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Transalpina
Infrastructură

O nouă etapă pentru proiectul de modernizare a DN 67C – Transalpina

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit șase oferte pentru...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

6 oferte pentru proiectarea şi execuţia Lotului 2 al Autostrăzii Craiova – Filiaşi

Șase asocieri de constructori din România, Bulgaria, Italia, Elveţia, Turcia şi Ucraina...

Satu Mare – Baia Mare
Infrastructură

Un pas înainte pentru realizarea Drumului Expres Baia Mare – Satu Mare

Proiectul Drumului Expres Baia Mare – Satu Mare a primit avizul de...

Arad – Oradea
Infrastructură

Constructor desemnat în cadrul licitației pentru primul lot al Drumului Expres Arad – Oradea

Asocierea Precon Transilvania – Automagistral Pivden a fost desemnată câștigătoare a contractului...