Advertisement

Home Piaţa auto Analize de piață Motorina face legea pe piața utilitarelor ușoare noi

Motorina face legea pe piața utilitarelor ușoare noi

Motorina a rămas cel mai popular combustibil pentru vehiculele utilitare ușoare noi din Uniunea Europeană. Motorizările bazate pe motorină au reprezentat în 2020 un procent de 92,4% din piața autoutilitarelor.

Deși pandemia de coronavirus a scăzut performanța generală a pieței din UE, vânzările de camionete electrice cu încărcare electrică și hibride au crescut anul trecut. Vehiculele cu taxă electrică (ECV) au reprezentat 2,0% din vânzările totale de autoutilitare din întreaga regiune. În creștere de la 1,3% față de 2019. În același timp, autoutilitarele hibride au reprezentat 0,9% din piața UE în 2020 (comparativ cu 0,3% anul precedent).

Anul trecut , numărul de utilitare diesel vândute în Uniunea Europeană a scăzut cu 17,2%. Toate cele 27 de piețe ale UE au înregistrat scăderi potrivit ACEA. Astfel că s-au comercializat 1,3 milioane de unități în cazul modelelor care au folosit motorina pentru propulsie. În ciuda acestei scăderi a volumului, cota de piață a vehiculelor utilitare ușoare care utilizează motorina a crescut de la 91,7% în 2019 la 92,4% în 2020.

Scăderea generală a înmatriculărilor de camionete ca urmare a COVID-19 a lovit cel mai tare vehiculele pe benzină. Într-adevăr, doar 49.056 autoutilitare pe benzină au fost înregistrate în UE anul trecut, aproximativ jumătate din numărul vândut în 2019. Cu excepția Letoniei, toate piețele UE au înregistrat scăderi ale înregistrărilor de autoutilitare pe benzină pe tot parcursul anului 2020, inclusiv cele patru mari. Ca urmare, cota benzinei pe piața camionetelor din UE a scăzut de la 5,1% în 2019 la 3,4% anul trecut.

Motorina rămâne lider, dar crește numărul de vehicule cu motor alternativ (APV)

În ansamblu, în 2020 , cererea de noi autoutilitare cu încărcare electrică a crescut cu 26,2%, ajungând la 28 597 de unități vândute. Sau 2,0% din numărul total de înmatriculări de vehicule utilitare ușoare în UE. Franța (9.209 de unități) și Germania (8.830 de unități) au fost piețele lider în volum. Ele au reprezentat împreună mai mult de 60% din toate camionetele electrice vândute în Uniunea Europeană anul trecut.

Înmatriculările de noi autoutilitare hibride în UE au crescut cu 175,0%, până la 12.698 de unități în 2020. Această creștere de trei ori (comparativ cu cele 4.617 autoutilitare hibride vândute în 2019) este parțial rezultatul unei baze de comparație reduse. Într-adevăr, vehiculele electrice hibride (HEV) au reprezentat încă mai puțin de 1% din totalul vânzărilor de vehicule utilitare ușoare din regiune anul trecut.

Cererea pentru autoutilitare care funcționează cu combustibili alternativi a scăzut cu 29,5%. S-au înregistrat 19.346 de unități în cursul anului 2020. Și aceasta întrucât cele două piețe majore pentru aceste vehicule au înregistrat scăderi accentuate: Italia (-28,7%) și Spania (-53,2%). În consecință, cota de piață la nivelul UE a camionetelor alimentate cu gaze naturale și GPL a scăzut de la 1,6% în 2019 la 1,3% în 2020.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

autoturisme pur electrice
Analize de piață

Înmatriculările de autoturisme pur electrice s-au prăbușit cu 56,6% în luna septembrie

În luna septembrie a anului 2024, față de aceeași perioadă a anului...

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Primele prototipuri VAN.EA sunt gata de drum

Mercedes-Benz Vans implementează următoarea etapă a strategiei sale de electrificare cu VAN.EA.

mașini electrice
Analize de piață

Dilema constructorilor auto: Creșterea vânzărilor de mașini electrice sau reducerea producției de modele termice

În timp ce piața vehiculelor electrice este în impas, producătorii auto se...

Flotă verdePiaţa auto

Renault deschide comenzile pentru Rafale E-Tech 4×4 de 300 CP

După Rafale E-Tech full hybrid 200 CP, Renault deschide comenzile pentru Rafale...