Motor de tanc pe o mașină de poliție. În ce țară?

Te-ai aștepta ca nordicii, firi reci și dedicate ecologiei, să blameze motoarele mari și poluante. Dar fix o mână de suedezi din Stockholm au adaptat un motor de tanc de 27 de litri pe o mașină de poliție! Așa ceva...
Motor de tanc pe mașină de poliție floteauto.ro

S-a întors lumea cu fundu-n sus, maică! Pacifiștii care au redus viteza maximă a mașinilor naționale la 180 km/h, care livrează mobila în module, ca să maximizeze valoarea raportată la preț, calculații suedezi, montează pe o mașină de poliție Ford Crown Victoria un motor de tanc din al doilea război mondial! Se aude, Poliția Română? Acum, că aveți Dacii noi în flotă… poate faceți un engine swap!

Imaginați-vă că, în cazul lui Crown Victoria, nu e vorba despre finețuri, precum bloc din aluminiu, distribuție variabilă, injecție directă… Nu. E vorba despre multă fontă și despre forță brută.

Motor de tanc pe mașină de poliție floteauto.ro

Care sunt performanțele acestui motor de tanc

Bau-bau are o capacitate cilindrică de 27.022 litri, pe care o împart frățește cei 12 cilindri dispuși în V și dezvoltă 556 – 650 CP standard, în funcție de versiune. Practic, asta nici nu contează, pentru că suedezii intenționează să-l supraalimenteze cu două turbocompresoare și să stoarcă din el aproximativ 2.500 CP. Cuplul maxim dezvoltat de varianta standard ”se învârte” în jurul a 2.000 Nm. Ca să nu mai spunem că tancul care l-a ținut în pântece a ieșit din producție în 1964… O vechitură!

Mașina asta a primit și un nume, și un cont propriu de Instagram… că, na, la capacitatea asta cilindrică, poți să i te adresezi cu ”dumneavoastră”. Apropo, dacă o vezi pe stradă, să știi că o cheamă The Meteor Interceptor… cu ”The”, că nu mai e alta ca ea.

 

 

Proprietarul, Daniel Werner, avea intenții mai puțin onorabile: plănuia să ”îndese” un motor de avion de vânătoare Spitfire, un V12 Rolls-Royce Griffon de 37 l. S-a ponderat la timp, scăzând potul cu 10 litri. Adică cu o vadră.

Revenind la micuțul de 27 de litri, turația maximă este atinsă la 3.000 rpm, dar suedezul intenționează s-o urce la 4.000 rpm. Deja i-a adaptat 24 de injectoare și un sistem de injecție multipunct, capabil să verse în cilindri 24 de litri de benzină în fiecare minut. Din păcate, motorul poate rula extrem de puțin timp ”pe sesiune”: dacă funcționează mai mult de câteva minute, lichidul de răcire ”dă în clocot”.

După cum spuneam.. s-a întors lumea cu fundu-n sus, maică!

via roadandtrack

 

Adaugati comentariu