Modernizarea DN 73, între Câmpulung și Braşov, nu s-a încheiat nici la 10 ani de la semnarea contractului

Contractul de modernizare al DN 73 Piteşti – Braşov, finanţat din fonduri europene, a fost semnat în 2011 și a fost reziliat anul trecut, în luna iulie. După 10 ani s-a reușit finalizarea tronsonului 1, Piteşti - Câmpulung, dar nu și a tronsonului 2, Câmpulung - Braşov, caz în care CNAIR va organiza o nouă licitație, sperând ca reabilitarea să se încheie în 2023.
Câmpulung

DN 73, parte a drumul european E 574, are o lungime de 103 km. Trece, de la nord lasud, prin Braşov, Cristian, Râşnov, Bran, Rucăr, Câmpulung şi Piteşti. Fiind un drumturistic extrem de important, acesta este traversat în weekenduri de peste 15.000 demaşini pe zi, mai ales pe traseul Braşov – Cristian – Râşnov – Bran – Moieciu -Fundata.

Licitaţia pentru contractul în valoare de 275,86 milioane lei a fost câştigată deAsocierea Azvi – Straco Grup – Piomar Development – Tractebel, lucrările demodernizare fiind împărţite pe două tronsoane: Piteşti – Câmpulung, km 13,8 – km42,85 şi Câmpulung – Braşov, km 54,05 – km 128,25.

Ca urmare a unor probleme cauzate de întârzierea emiterii Certificatului de Mediu şi a Hotărârii de Guvern privind expropierile, pentru primul tronson, reabilitarea propriu-zisă a început de abia în 2014, iar pentru cel de-al doilea tronson, în 2017.

De altfel, traficul îngreunat de pe DN 73 a făcut chiar obiectul unei petiţii alocuitorilor din județul Braşov, adresate Ministerului Transporturilor în luna august 2017, în condiţiile în care drumul de la Cristian la Braşov ajunsese să dureze o oră, în loc de 10 minute.

CNAIR spunea, anul trecut, că poartă discuţii cu constructorul pentru găsirea soluţiilor optime, astfel încât lucrările de modernizare pe secțiunea Câmpulung – Braşov să se finalizeze în 2020.

“Am constatat deficienţe mari de management ale echipei de implementare a proiectului din CNAIR în derularea acestui contract semnat în anul 2011. Persoanele responsabile cu execuţia s-au schimbat în permanenţă fără să existe o abordare unitară a modului de urmărire a lucrărilor. Contractele derulate de companie trebuie urmărite îndeaproape, pe şantier nu din birouri cum s-a întâmplat până acum. Fiind un contract semnat acum mai bine de 9 ani, este evident că între timp s-au schimbat legislaţia, normele şi normativele de proiectare, tehnologiile de execuţie, toate acestea avândimplicaţii în creşterea costurilor pentru finalizarea lucrărilor. Acum purtăm discuţiipentru eliminarea blocajelor existente şi pentru a vedea în ce măsură acest contractmai poate continua în această formulă”, spunea, anul trecut, directorul general al CNAIR, Mariana Ioniță.

Situația, însă, nu s-a îmbunătățit în niciun fel. Ba, dimpotrivă, reabilitarea s-a oprit complet, după ce antreprenorul a transmis o declarație de reziliere a contractului și a chemat CNAIR în judecată pentru constatatea rezilierii și plata serviciilor prestate.

Procesul se află pe rolul Tribunalului București.

Între timp, a fost efectuată recepţia lucrărilor finalizate pe sectorul Pitești – Câmpulung, cu excepția podului peste Valea Pechii la Schitu Goleşti și a podului din apropiere de Câmpulung.

Oricum, se pare că CNAIR a înțeles că relația cu Asocierea Azvi – Straco Grup – Piomar Development – Tractebel este încheiată în acest caz, astfel că a decis reluarea licitației pentru modernizarea tronsonului Câmpulung – Braşov, în speranța că reabilitarea se va încheia în 2023. Mai sunt de realizat 50% din lucrări.

”În prezent, Executantul a finalizat măsurile pentru conservarea şi punerea în siguranţă a lucrărilor şi pentru protejarea vieţii sau proprietăţii dispuse de către Inginer. Totodată, s-a solicitat Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov cât şi Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Bucureşti, preluarea amplasamentului şi realizarea demersurilor necesare pentru actualizarea documentaţiei tehnice şi întocmirea documentaţiei de atribuire pentru restul de executat, astfel încât obiectivul să fie finalizat în luna decembrie 2023”, a precizat ministrul Trasporturilor, Cătălin Drulă.

 

CITEȘTE ȘI:

RAR își asigură Casco o flotă de aproape 390 de vehicule

Toyota Motor a fost în 2020 cel mai mare producător auto

Noutăți Mercedes în 2021: Sprinter primește motorul diesel de 2 litri, o nouă generație Citan

 

 

Adaugati comentariu