Advertisement

Vâlcea
Home Infrastructură CNAIR a semnat contractul pentru drumul de legătură dintre Autostrada A1 Arad -Timişoara și DN 69

CNAIR a semnat contractul pentru drumul de legătură dintre Autostrada A1 Arad -Timişoara și DN 69

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat, astăzi, cu reprezentanţii Todini Costruzioni Generali, contractul de proiectare şi execuţie pentru „Drumul de legătură Autostrada A1 Arad -Timişoara – DN 69”.

Contractul, în valoare de 189,6 milioane de lei fără TVA, a cărui finanţare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, are o durată de 108 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 84 de luni perioadă de garanţie a lucrărilor.

Traseul drumului de legătură, în lungime de 10 km, începe cu aproximativ 300 m înaintea intersecţiei existente, dintre drumurile DJ 692 si E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier şi se dezvoltă pe direcţia Nord-Est, spre Autostrada A1. Clasa tehnică a drumului de legătură este II, iar viteza de proiectare este de 100 km/h.

Prin realizarea acestui obiectiv se asigură descărcarea traficului rutier de pe Autostrada Arad – Timişoara, cu scopul creşterii mobilităţii la nivelul infrastructurii rutiere aferente reţelei TEN-T, ce va contribui la promovarea competitivităţii economice şi la îmbunătăţirea condiţiilor în transportul rutier de mărfuri şi călători şi la reducerea emisiilor poluante prin eliminarea/reducerea blocajelor de trafic şi reducerea duratelor de transport.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  • economii de timp pe relaţia Arad–Timişoara (Nord), pentru autoturisme de 6 minute (se reduce de la circa 44 de minute la 38 de minute), în anul 2019;
  • economii de timp pe relaţia Arad–Timisoara (Nord), pentru vehicule grele de 5 minute (se reduce de la circa 44 de minute la 39 de minute), în anul 2019;
  • economii de aproximativ 1.500 mii euro din reducerea timpului de călătorie pentru pasageri, în primul an
    integral de operare (2019);
  • economii de aproximativ 320.000 mii euro din reducerea timpului de călătorie pentru pasageri pe perioada de operare a investiţiei considerată în analiza (2019 – 2045);
  • reducerea numărului de accidente rutiere, datorită condiţiilor bune de circulaţie şi a măsurilor de siguranţa circulaţiei implementate-0,21 decese/1 mil. locuitori, în primul an de operare a proiectului (anul 2020);
  • reducerea poluării aerului, pe perioada de analiză, pe ansamblul reţelei.

 

CITEȘTE ȘI:

Modernizarea DN 73, între Câmpulung și Braşov, nu s-a încheiat nici la 10 ani de la semnarea contractului

RAR își asigură Casco o flotă de aproape 390 de vehicule

Toyota Motor a fost în 2020 cel mai mare producător auto

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Timișoara-Moravița
Infrastructură

9 oferte pentru construcția primului lot al Autostrăzii Timișoara – Moravița

Antreprenori din România, Bulgaria, Italia, Turcia și Ucraina au depus 9 oferte...

a3 Ploiești - Brașov
Infrastructură

Compania Națională de Investiții Rutiere a preluat proiectul Autostrăzii A3 Ploiești – Brașov

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a preluat de la Compania Națională...

Târgu Frumos - Lețcani
Infrastructură

Autostrada Unirii A8. Licitație pentru construcția tronsonului Târgu Frumos – Lețcani

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a transmis, astăzi, spre publicare în...

Sibiu - Făgăraș
Infrastructură

A început construcția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș. Circulația ar trebui deschisă în 2028

Antreprenorul turc Maykol a demarat construcția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, pentru început...