Advertisement

Vâlcea
Home Infrastructură CNAIR a semnat contractul pentru drumul de legătură dintre Autostrada A1 Arad -Timişoara și DN 69

CNAIR a semnat contractul pentru drumul de legătură dintre Autostrada A1 Arad -Timişoara și DN 69

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat, astăzi, cu reprezentanţii Todini Costruzioni Generali, contractul de proiectare şi execuţie pentru „Drumul de legătură Autostrada A1 Arad -Timişoara – DN 69”.

Contractul, în valoare de 189,6 milioane de lei fără TVA, a cărui finanţare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, are o durată de 108 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 84 de luni perioadă de garanţie a lucrărilor.

Traseul drumului de legătură, în lungime de 10 km, începe cu aproximativ 300 m înaintea intersecţiei existente, dintre drumurile DJ 692 si E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier şi se dezvoltă pe direcţia Nord-Est, spre Autostrada A1. Clasa tehnică a drumului de legătură este II, iar viteza de proiectare este de 100 km/h.

Prin realizarea acestui obiectiv se asigură descărcarea traficului rutier de pe Autostrada Arad – Timişoara, cu scopul creşterii mobilităţii la nivelul infrastructurii rutiere aferente reţelei TEN-T, ce va contribui la promovarea competitivităţii economice şi la îmbunătăţirea condiţiilor în transportul rutier de mărfuri şi călători şi la reducerea emisiilor poluante prin eliminarea/reducerea blocajelor de trafic şi reducerea duratelor de transport.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  • economii de timp pe relaţia Arad–Timişoara (Nord), pentru autoturisme de 6 minute (se reduce de la circa 44 de minute la 38 de minute), în anul 2019;
  • economii de timp pe relaţia Arad–Timisoara (Nord), pentru vehicule grele de 5 minute (se reduce de la circa 44 de minute la 39 de minute), în anul 2019;
  • economii de aproximativ 1.500 mii euro din reducerea timpului de călătorie pentru pasageri, în primul an
    integral de operare (2019);
  • economii de aproximativ 320.000 mii euro din reducerea timpului de călătorie pentru pasageri pe perioada de operare a investiţiei considerată în analiza (2019 – 2045);
  • reducerea numărului de accidente rutiere, datorită condiţiilor bune de circulaţie şi a măsurilor de siguranţa circulaţiei implementate-0,21 decese/1 mil. locuitori, în primul an de operare a proiectului (anul 2020);
  • reducerea poluării aerului, pe perioada de analiză, pe ansamblul reţelei.

 

CITEȘTE ȘI:

Modernizarea DN 73, între Câmpulung și Braşov, nu s-a încheiat nici la 10 ani de la semnarea contractului

RAR își asigură Casco o flotă de aproape 390 de vehicule

Toyota Motor a fost în 2020 cel mai mare producător auto

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Autostrada de Centură București
Infrastructură

Autostrada de Centură București. Sectorul dintre DN 4 și Autostrada A2 va fi deschis în iulie

Traficul rutier pe încă un sector din Autostrada de Centură București, între...

Podul peste Canal
Infrastructură

Cinci oferte pentru reparații capitale la Podul peste Canal de la Călărași, amplasat pe DN 3B

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit 5 oferte pentru...

podurile
Infrastructură

Podurile de la Basarabi și Poarta Albă intră în reabilitare. Finanțare din fonduri europene

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractele pentru...

București - Giurgiu
Infrastructură

Două variante pentru punctul de plecare al drumului de mare viteză București – Giurgiu

Autostrada București – Alexandria (A6) cu profil prevăzut de 3 benzi pe...