Licitația pentru construcția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș ar putea fi lansată în trimestrul III, potrivit estimărilor ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, cuprinse într-un document transmis Camerei Deputaților.
Astfel, potrivit documentului, Autostrada Sibiu – Făgăraș se află în etapa finală de obţinere a Acordului de Mediu.
În cadrul Comitetului tehnico-economic (C.T.E.) – CNAIR au fost avizaţi indicatorii tehnico-economici, urmând a fi parcurse toate etapele de avizare până la aprobarea prin Hotărâre de Guvern, respectiv avizare în cadrul C.T.E. – Ministerul Transporturilor şi avizare în cadrul Consiliului Interministerial.
Ulterior aprobării indicatorilor tehnico-economici va fi demarată procedura de achiziţie publică pentru proiectare şi execuţie lucrări. În conformitate cu prevederile contractuale, compania Consitrans, care a realizat Studiul de fezabilitate, este responsabilă de pregătirea documentaţiei de atribuire, inclusiv a cerinţelor CNAIR pentru proiectare şi execuţie lucrări.
”Având în vedere termenele contractuale, data estimată pentru lansarea procedurii de achiziţie publică pentru proiectare şi execuţie lucrări este trimestrul III 2021”, a estimat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Traseul Autostrăzii Sibiu – Făgăraș
Traseul Autostrazii Sibiu – Făgăraș se desfășoara între localitatea Boița (jud. Sibiu) și municipiul Făgăraș (jud. Brașov). Punctul de început se afla în cadrul intersecției/a nodului rutier cu Autostrada Sibiu – Pitești, nod aflat pe teritoriul administrativ al comunei Boița și al orașului Tălmaciu (jud. Sibiu).
Autostrada Sibiu – Făgăraș, in lungime de aproximativ 68 km, va strabate teritoriul administrativ a două judete, respectiv un municipiu, două orașe și 13 comune:
– Județul Sibiu (cu două orașe și șase comune), de la km 0+000 până la km 38+300:
▪ orașele Tălmaciu, Avrig și comunele Boița, Turnu Roșu, Racovița, Porumbacu de Jos, Cârța și Arpașu de Jos;
– Județul Brașov (cu un municipiu și sapte comune), de la km 38+300 până la km 68+050:
▪ municipiul Făgăraș și comunele Ucea, Vistea, Drăguș, Voila, Beclean, Recea și Mândra.
Conexiunea dintre Autostrada Sibiu – Făgăraș și drumul național DN 1, adiacent municipiului Făgăraș, se va realiza printr-un Drum de legătură cu lungimea de 5,65 km.
Autostrada Sibiu – Făgăraș se împarte în 4 tronsoane distincte:
- Tronsonul 1 – Boița (de la Autostrada Sibiu – Pitești) și Avrig – Mârșa (DJ105G)
- Tronsonul 2 – Avrig – Mârșa (DJ 105G) si Arpasu de Jos (DN 1)
- Tronsonul 3 – Arpașu de Jos (DN 1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)
- Tronsonul 4 – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș / Drum de legătura cu DN 1.
Pe lângă partea carosabilă propriu-zisă a Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, proiectul prezintă următoarele componente:
- 6 noduri rutiere și restabiliri de legături cu alte căi de comunicatie (noduri rutiere la Boița, Avrig, Aspașu, Sâmbăta, Ileni, Făgăraș si Drum de legătură cu DN 1);
- 92 de poduri, podețe, pasaje și viaducte;
- Lucrări hidrotehnice;
- Lucrări de consolidări;
- Lucrari pentru scurgerea apelor, lucrări de mediu (țmprejmuire, panouri fonoabsorbante, perdele forestiere);
- Dotări ale autostrăzii: spații de servicii, centre de întretinere și coordonare.
Viteza minimă
Potrivit Studiului de fezabilitate revizuit, viteza minima de circulație a vehiculelor va fi de 140 km/h pe 86% din traseu:
- 80 km/h între km 0+000 – km 2+680 (nod Boița);
- 120 km/h între km 2+680 – km 5+625;
- 140 km/h între km 5+625 – km 14+435;
- 120 km/h între km 14+435 – km 18+100;
- 140 km/h între km 18+100 – km 68+050.
Profilul transversal tip al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș este realizat pe două benzi pentru fiecare direcție de deplasare, limitate de o bandă de urgență pe partea dreaptă. Lățimea totală a autostrăzii este de 26 m.
Autostrada Sibiu – Făgăraș este unul dintre cele două sectoare ale viitorului drum de mare viteza care conectează Sibiu de Brașov.
CITEȘTE ȘI:
JungJin SEO din Coreea de Sud, câștigătorul titlului EY World Entrepreneur Of The Year
Studiul de fezabilitate pentru Drumul Expres Cluj – Dej, lansat în licitație
Italia construiește o „gigafactory”, cu fonduri de la Comisia Europeană
Comentați?