autostradă
Home Infrastructură Licitația pentru construcția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș ar putea fi lansată în trim. III

Licitația pentru construcția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș ar putea fi lansată în trim. III

Licitația pentru construcția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș ar putea fi lansată în trimestrul III, potrivit estimărilor ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, cuprinse într-un document transmis Camerei Deputaților.

Astfel, potrivit documentului, Autostrada Sibiu – Făgăraș se află în etapa finală de obţinere a Acordului de Mediu.

În cadrul Comitetului tehnico-economic (C.T.E.) – CNAIR au fost avizaţi indicatorii tehnico-economici, urmând a fi parcurse toate etapele de avizare până la aprobarea prin Hotărâre de Guvern, respectiv avizare în cadrul C.T.E. – Ministerul Transporturilor şi avizare în cadrul Consiliului Interministerial.

Ulterior aprobării indicatorilor tehnico-economici va fi demarată procedura de achiziţie publică pentru proiectare şi execuţie lucrări. În conformitate cu prevederile contractuale, compania Consitrans, care a realizat Studiul de fezabilitate, este responsabilă de pregătirea documentaţiei de atribuire, inclusiv a cerinţelor CNAIR pentru proiectare şi execuţie lucrări.

”Având în vedere termenele contractuale, data estimată pentru lansarea procedurii de achiziţie publică pentru proiectare şi execuţie lucrări este trimestrul III 2021”, a estimat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Traseul Autostrăzii Sibiu – Făgăraș

Traseul Autostrazii Sibiu – Făgăraș se desfășoara între localitatea Boița (jud. Sibiu) și municipiul Făgăraș (jud. Brașov). Punctul de început se afla în cadrul intersecției/a nodului rutier cu Autostrada Sibiu – Pitești, nod aflat pe teritoriul administrativ al comunei Boița și al orașului Tălmaciu (jud. Sibiu).

Autostrada Sibiu – Făgăraș, in lungime de aproximativ 68 km, va strabate teritoriul administrativ a două judete, respectiv un municipiu, două orașe și 13 comune:

Județul Sibiu (cu două orașe și șase comune), de la km 0+000 până la km 38+300:
▪ orașele Tălmaciu, Avrig și comunele Boița, Turnu Roșu, Racovița, Porumbacu de Jos, Cârța și Arpașu de Jos;
Județul Brașov (cu un municipiu și sapte comune), de la km 38+300 până la km 68+050:
▪ municipiul Făgăraș și comunele Ucea, Vistea, Drăguș, Voila, Beclean, Recea și Mândra.

Conexiunea dintre Autostrada Sibiu – Făgăraș și drumul național DN 1, adiacent municipiului Făgăraș, se va realiza printr-un Drum de legătură cu lungimea de 5,65 km.

Autostrada Sibiu – Făgăraș se împarte în 4 tronsoane distincte:

  • Tronsonul 1 – Boița (de la Autostrada Sibiu – Pitești) și Avrig – Mârșa (DJ105G)
  • Tronsonul 2 – Avrig – Mârșa (DJ 105G) si Arpasu de Jos (DN 1)
  • Tronsonul 3 – Arpașu de Jos (DN 1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)
  • Tronsonul 4 – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș / Drum de legătura cu DN 1.

Pe lângă partea carosabilă propriu-zisă a Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, proiectul prezintă următoarele componente:

  • 6 noduri rutiere și restabiliri de legături cu alte căi de comunicatie (noduri rutiere la Boița, Avrig, Aspașu, Sâmbăta, Ileni, Făgăraș si Drum de legătură cu DN 1);
  • 92 de poduri, podețe, pasaje și viaducte;
  • Lucrări hidrotehnice;
  • Lucrări de consolidări;
  • Lucrari pentru scurgerea apelor, lucrări de mediu (țmprejmuire, panouri fonoabsorbante, perdele forestiere);
  • Dotări ale autostrăzii: spații de servicii, centre de întretinere și coordonare.

Viteza minimă

Potrivit Studiului de fezabilitate revizuit, viteza minima de circulație a vehiculelor va fi de 140 km/h pe 86% din traseu:

  • 80 km/h între km 0+000 – km 2+680 (nod Boița);
  • 120 km/h între km 2+680 – km 5+625;
  • 140 km/h între km 5+625 – km 14+435;
  • 120 km/h între km 14+435 – km 18+100;
  • 140 km/h între km 18+100 – km 68+050.

Profilul transversal tip al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș este realizat pe două benzi pentru fiecare direcție de deplasare, limitate de o bandă de urgență pe partea dreaptă. Lățimea totală a autostrăzii este de 26 m.

Autostrada Sibiu – Făgăraș este unul dintre cele două sectoare ale viitorului drum de mare viteza care conectează Sibiu de Brașov.

 

CITEȘTE ȘI:

JungJin SEO din Coreea de Sud, câștigătorul titlului EY World Entrepreneur Of The Year

Studiul de fezabilitate pentru Drumul Expres Cluj – Dej, lansat în licitație

Italia construiește o „gigafactory”, cu fonduri de la Comisia Europeană

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Autostrada Transilvania
Infrastructură

Cristian Pistol, CNAIR: Anul viitor se va circula pe 170 km din Autostrada Transilvania

Odată cu finalizarea secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș, în lungime de...

Brănești
Infrastructură

Trafic deschis pe un sector din Centura Ocolitoare Brănești (jud Ilfov), pentru conexiunea cu A2

A fost deschisă circulația rutieră pe Centura Ocolitoare a localității Brănești (jud...

Zimbor
Infrastructură

Autostrada Transilvania. Circulația pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului ar putea fi deschisă în 2026

Pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului, lucrările au ajuns la un stadiu...

Autostrada Transilvania
Infrastructură

Autostrada Transilvania A3. În 2026, se va putea circula neîntrerupt între Târgu Mureș și Zimbor

Lucrările pe cele două viaducte de pe subsecțiunea Nădășelu – Mihăești parte...