În 2024, înmatriculările de mașini noi în Uniunea Europeană (UE) au crescut cu doar 0,8% față de anul anterior, până la aproximativ 10,6 milioane de unități, arată datele anunțate, marți, de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Spania a continuat să obțină rezultate bune, cu o rată de creștere de 7,1%. În schimb, scăderi au fost observate în Franța (-3,2%), Germania (-1%) și Italia (-0,5%).
În luna decembrie 2024, înmatriculările de mașini noi din UE au crescut cu 5,1%. Spania a fost lider, cu o creștere puternică de două cifre, de 28,8%, urmată de Franța, cu un avans modest de 1,5%. Cu toate acestea, printre cele mai mari patru piețe din UE, scăderi au fost observate în Germania (-7,1%) și Italia (-4,9%).
Mașinile electrice cu baterie au rămas a treia cea mai populară alegere pentru cumpărători în 2024. În decembrie, cota lor de piață a fost de 15,9%, iar pentru întregul an, de 13,6%, depășind din nou nivelul înregistrat de segmentul diesel, a cărei cotă de piață a scăzut la 11,9%. Ponderea mașinile pe benzină a rămas cea mai ridicată, de 33,3%, în timp ce hibridele electrice și-au consolidat poziția a doua, cu o cotă de piață de 30,9%.
Înmatriculările de mașini electrice cu baterie au scăzut cu 10,2%, până la 144.367 de unități în decembrie 2024. Această scădere a fost determinată în primul rând de o reducere semnificativă a înmatriculărilor în Germania (-38,6%) și Franța (-20,7%), determinând astfel o diminuare cu 5,9% a volumul pentru 2024 față de 2023.
Înmatriculările de hibride plug-in au crescut cu 4,9% luna trecută, datorită creșterilor semnificative din Franța (44,9%) și Germania (6,8%). În decembrie, hibridele plug-in au reprezentat 8,3% din totalul înmatriculărilor de mașini noi, menținându-se la același nivel ca anul precedent. Cu toate acestea, volumele totale anuale pentru 2024 au scăzut cu 6,8% față de 2023.
Înmatriculările de hibride electrice au avansat cu 33,1% în decembrie, cota de piață urcând la 33,6%, în creștere de la 26,5% în decembrie 2023 și depășind înmatriculările de mașini pe benzină pentru a patra lună consecutiv.
În decembrie 2024, înmatriculările de mașini pe benzină s-au redus cu 1,8%, toate piețele majore înregistrând scăderi, cu excepția Spaniei, care a avut o creștere de 16%. Franța a cunoscut cea mai abruptă scădere, cu 23%, urmată de Italia, cu o scădere de 11,4%. Germania a înregistrat o diminuare de 7,4%. Cu 269.260 de mașini noi înmatriculate luna trecută, cota de piață a mașinilor pe benzină a coborât la 29,6%, în scădere de la 31,6% în aceeași lună din 2023.
Piața autovehiculelor diesel a scăzut cu 15%, rezultând o cotă de piață de 9,8% în decembrie anul trecut. În general, diminuări de două cifre au fost observate pe majoritatea piețelor UE.
CITEȘTE ȘI:
”Pentru companii, mobilitatea nu mai este un simplu cost operațional, ci o componentă strategică” – Interviu cu Philip Aarsman, Managing Director al Business Lease România
Dialogul strategic privind viitorul industriei auto în Europa începe pe 30 ianuarie
Comentați?