Comisia Europeană va lansa, pe 30 ianuarie, un dialog strategic cu industria auto, partenerii sociali și alte părți interesate cheie, pentru a înțelege în mod colaborativ provocările, pentru a dezvolta soluții și a lua măsuri concrete privind susținerea acestui sector.
Inițiativa, anunțată anul trecut de președinta Ursula von der Leyen în Parlamentul European, subliniază angajamentul Executivului comunitar de a proteja viitorul unui sector vital pentru prosperitatea europeană, promovând în același timp obiectivele climatice.
Comisia recunoaște nevoia urgentă de acțiune pentru a proteja industria europeană de automobile și pentru a-i oferi un viitor în Uniunea Europeană, comisarul pentru Transporturi, Apostolos Tzitzikostas, fiind responsabil cu elaborarea planului de acțiune.
Dialogul strategic va fi prezidat de președinta von der Leyen și va consta în întâlniri regulate care reunesc reprezentanți ai industriei (producători, furnizori), parteneri sociali, comisari și alte părți interesate, inclusiv din societatea civilă. Grupurile de lucru tematice vor prezenta apoi propuneri detaliate. Vor fi de asemenea desfășurate consultări mai ample cu alte părți interesate din industrie, precum și cu alte părți ale lanțului valoric. Consiliul și Parlamentul European vor fi implicați îndeaproape pe parcursul procesului.
Punctele cheie de discuție vor include inovarea, tranziția curată și decarbonizarea, competitivitatea și reziliența, relațiile comerciale și „condiții de concurență echitabile” internaționale, precum și raționalizarea reglementărilor și optimizarea proceselor.
Comisia Europeană se angajează să colaboreze cu toate părțile interesate pentru a asigura competitivitatea, sustenabilitatea și rezistența pe termen lung a industriei europene de automobile. Dialogul strategic este un pas crucial către atingerea acestui obiectiv.
Industria auto, o piatră de temelie a economiei europene, are peste 13 milioane de angajați și contribuie cu aproximativ 7% la PIB-ul UE. Cu toate acestea, această industrie se confruntă cu o perioadă de transformare semnificativă, condusă de digitalizare, decarbonizare, concurență sporită și peisajul geopolitic în schimbare.
CITEȘTE ȘI:
Constructor desemnat pentru Lotul Pipirig – Vânători Neamț (Leghin), parte din Autostrada Unirii A8
Frank Marotte va fi noul director de Marketing, Vânzări și Operațiuni al mărcii Dacia
Comentați?