Advertisement

industria auto
Home Piaţa auto Industrie auto Industria auto europeană este zguduită de tensiunile din Marea Roșie

Industria auto europeană este zguduită de tensiunile din Marea Roșie

Industria auto europeană este zguduită de tensiunile din Marea Roșie. După Tesla și Volvo care și-au oprit temporar producția la fabricile din Berlin și Gent din cauza unor probleme de aprovizionare, producătorul de echipamente Michelin anunță, la rândul său, oprirea pe termen nedeterminat a producției în uzinele sale din Spania, lipsite de livrările de cauciuc necesare.

O nouă criză apare în industria auto. După pandemia de Covid-19, penuria de semiconductori, problemele din lanțurile de aprovizionare și războiul din Ucraina, sectorul auto trebuie acum să facă față acum și tensiunilor din Marea Roșie.

La fel ca în weekendul din 14 și 15 ianuarie, producătorul francez de echipamente Michelin își va închide fabricile situate în Spania și pe 20 și 21 ianuarie. De altfel, producătorul de anvelope primește doar cauciucul necesar pentru fabricarea anvelopelor și a altor componente pe care le comercializează în întreaga lume.

Aceste livrări punctate sunt consecința directă a acțiunilor desfășurate de o miliție yemenită împotriva Occidentului, chiar în inima uneia dintre principalele rute maritime care duc spre Europa.

Potrivit Reuters, „Statele Unite și Marea Britanie au lansat o serie de lovituri împotriva Yemenului săptămâna trecută, vizând miliția Houthi susținută de Iran, ale cărei atacuri asupra transporturilor internaționale au perturbat una dintre cele mai importante drumuri din lume din decembrie.

Tesla și Volvo își suspendă producția de vehicule

Pentru a evita distrugerea navelor maritime, armatorii parcurg de câteva săptămâni o nouă rută, ocolind continentul african, dar prelungind timpul de navigație cu aproximativ zece zile. Acest lucru cauzează o penurie de piese și materii prime pentru clienții afectați – inclusiv mulți jucători din industria auto – și, prin urmare, o întrerupere a planurilor lor de producție.

„Prelungirea considerabilă a timpilor de transport creează un decalaj în lanțurile de aprovizionare”, a declarat producătorul american Tesla, citat de AFP. De asemenea, compania lui Elon Musk a decis să-și închidă gigafabrica din Berlin (Germania) în perioada 29 ianuarie – 11 februarie, care produce SUV Tesla Model Y, un model foarte solicitat.

În ultimul timp (15, 16 și 17 ianuarie) și producția fabricii Volvo din Gent (Belgia) a fost blocată. Uzina, care produce în special Volvo XC40 și Volvo C40 Recharge, nu a putut asigura asamblarea acestor vehicule „din cauza întârzierii livrării pieselor de schimb”, inclusiv cutii de viteze, potrivit unui purtător de cuvânt al fabricii.

 

Sursa foto: Volvo Cars

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Bugetul programului Rabla Plus 2024 crește la 1 miliard de lei

CNAIR pregătește licitaţia pentru secţiunea montană a Autostrăzii Unirii A8

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Industrie auto

IAA Transportation 2024: spre o expoziție cu adevărat globală și inovatoare. Surpriza: KIA

Cel puțin în ceea ce privește vehiculele comerciale, IAA Transportation 2024 va...

Volkswagen
BusinessIndustrie auto

Volkswagen redirecționează o treime din investițiile în mașini electrice către modelele diesel și pe benzină

Confruntați cu realitatea unei piețe electrice aflate în dificultate, producătorii își reajustează...

Stellantis
FiscalitateIndustrie auto

Stellantis denunță taxele vamale europene pentru vehiculele electrice din China

Producătorul franco-italiano-american Stellantis a deplâns decizia Comisiei Europene care prevede o creștere...

acea
Flotă verdeIndustrie auto

ACEA, despre taxarea importurilor din China: Concurența sănătoasă stimulează inovația și alegerea consumatorilor

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a luat act de faptul că...