Programul Rabla Plus va avea, în 2024, un buget record, de 1 miliard de lei, în condițiile în care anul trecut au fost alocate 780 de milioane de lei, a anunțat ministrul Mediului, Mircea Fechet.
”Vom păstra tendinţa pe care am stabilit-o şi în alţi ani, de a lua sume de bani de la Rabla Clasic şi de a Ie muta la Rabla Plus. Eu sper să avem nişte cifre extraordinare, având în vedere acest buget pe care nu l-am mai avut niciodată”, a completat ministrul Mediului.
În pofida bugetului recod, valoarea ecotichetului acordat în programului Rabla Plus 2024 va scădea, însă, la jumătate, iar ecobonusurile dispar.
”În anul 2024, începând cu prima sesiune pentru acceptarea și înscrierea solicitanților deschisă după data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență în cadrul Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020 – 2024, nu se mai acordă ecobonusuri, iar cuantumul ecotichetelor, indiferent de numărul de autovehicule uzate predate spre casare, se acordă astfel:
a) 25.500 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen, exceptând motocicleta;
b) 13.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou electric hibrid, exceptând motocicleta, care generează maximum 80 g CO2/km în sistem WLTP;
c) 13.000 lei pentru achiziționarea unei motociclete electrice”, a hotărât Guvernul.
Anul trecut, prin programul Rabla Plus au fost achizitionate 13.412 de autovehicule noi, dintre care 1.998 de unități hibride plug-in și 11.414 de unități pur electrice. Totodată, au fost casate 20.593 de autovehicule.
În 2023, valoarea ecotichetului a fost de 51.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen, exceptând motocicleta; de 26.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid, exceptând motocicleta, care generează maximum 80 g CO2/km în sistem WLTP și de 26.000 lei pentru achiziţionarea unei motociclete electrice.
În cazul în care, anul trecut, erau casate două vehicule uzate, cuantumul ecotichetului urca la 54.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen, exceptând motocicleta și la 29.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid, exceptând motocicleta, care generează maximum 80 g CO2/km în sistem WLTP.
CITEȘTE ȘI:
CNAIR pregătește licitaţia pentru secţiunea montană a Autostrăzii Unirii A8
UNSAR: România înregistrează un număr dublu de accidente rutiere comparativ cu Ungaria sau Cehia
Comentați?