Un nou El Dorado pentru unii, o locație mult mai veche pentru alții, India atrage constructorii auto datorită costurilor sale reduse de producție. Totodată, cursa pentru mobilitatea electrică a împins producătorii să proiecteze și modele low-cost la prețuri accesibile, chiar dacă vânzările de vehicule electrice reprezintă în prezent doar 2% din această piață.
Din ce în ce mai mulți producători plasează India în centrul activității lor industriale. Poziționată în spatele Chinei și Statelor Unite, această economie emergentă a devenit a treia cea mai mare piață auto din lume, Cu aproximativ 4 milioane de vehicule și o populație de aproximativ un miliard de locuitori, India aduce multe avantaje pentru industria auto, oferind posibilitatea achiziționării unor modele low-cost, cu costuri de producție reduse, mai accesibile decât cele oferite pe alte piețe. Producția locală permite, de asemenea, industriei de automobile să nu mai fie dependentă de importuri, care sunt, de altfel, supuse taxelor vamale.
Suzuki
După patru decenii de activitate, India s-a impus drept principala piață externă a mărcii, reprezentând 54% din vânzările sale globale. Suzuki are o cotă de piață de 40% în India. Fabrica sa, situată în Gujarat, asamblează modele pentru piața locală, dar și pentru export, în special în America Latină și Africa. Producția de modele 100% electrice este de așteptat să înceapă tot în Gujarat, în acest an. Suzuki intenționează, de asemenea, să adauge o a patra linie de producție în vederea creșterii, în viitor, a producției anuale de vehicule electrice, de la 750.000 de unități la 1 milion de unități. Sprijinită de o investiție de 351 de milioane de euro, această a patra linie de producție ar trebui să intre în funcțiune în doi ani.
În plus, producătorul auto japonez intenționează să investească în continuare în regiune. De fapt, tocmai a semnat un acord cu statul Gujarat pentru construirea unei noi fabrici de automobile, în care va investi 3,8 miliarde de euro. Aceasta va fi operațională în 2028 – 2029, iar capacitatea sa anuală de producție este estimată la 1 milion de vehicule.
În total, Suzuki va avea o capacitate totală de 2 milioane de vehicule în statul Gujarat. Cu sprijinul noii fabrici din Kharkhoda (statul Haryana), care este programată să intre înfuncțiune în 2025, Suzuki plănuiește să ajungă la 4 milioane de vehicule produse în India până în 2030. Astăzi, gama Suzuki produsă și vândută în India numără 17 modele, alte cinci modele noi urmând a fi lansate până în 2030.
Tesla
Și compania americană Tesla a identificat clar potențialul Indiei. Acesta este motivul pentru care, după Statele Unite (4 fabrici în Fremont, Texas, California și Austin), Germania (1 fabrică la Berlin) și China (1 fabrică la Shanghai), Elon Musk ar lua în considerare amplasarea celei de-a opta gigafabrici în India. Se pare că sunt în desfășurare negocieri cu autoritățile indiene pentru producerea unui nou model low-cost, de aproximativ 22.000 de euro.
Stellantis
Gigantul auto este prezent în India cu mărcile Jeep (Wrangler, Compass, Meridian și Grand Cherokee) și Citroën (C5 Aircross). Acum, însă, vrea să meargă mai departe și își cultivă ambiția de a avea și o uzină pentru dezvoltarea unei versiuni indiene a modelului Citroën ë-C3.
Renault-Nissan
Pentru a sprijini dezvoltarea lor comercială, Renault și Nissan plănuiesc să lanseze șase noi modele, inclusiv patru SUV-uri din segmentul C și două modele 100% electrice din segmentul A. Acestea vor prinde viață în cadrul fabricii din Chennai și vor permite crearea a 2.000 de locuri de muncă.
Skoda
Producătorul ceh a construit o fabrică de 16.000 mp în Pune, unde vor fi fabricate module și componente pentru Kushaq și Slavia, destinate pieței vietnameze. ”Din 2024, vom exporta kituri de vehicule din fabrica noastră indiană din Pune în Vietnam, ceea ce va fi un pas important înainte în proiectul nostru India 2.0. În cele din urmă, acest lucru ne va consolida semnificativ prezența în Asia de Sud-Est”, a subliniat Klaus Zellmer, CEO al Skoda.
VinFast
Producătorul vietnamez de vehicule electrice plănuiește să construiască prima sa fabrică în Thoothukudi, în sudul țării. Proiectul se bazează pe o investiție de 500 de milioane de dolari în primii cinci ani. Demararea construcției este planificată pentru acest an, iar capacitatea de producție a viitoarei fabrici este estimată la 150.000 de unități pe an.
M.G.
Odată cu revenirea în mare viteză în Europa, MG nu plănuiește încă să cucerească India din punct de vedere industrial, dar intenționează să comercializeze o mașină electrică de oraș, denumită Comet EV, bazată pe Wuling Air EV, un model disponibil în China și Indonezia. Marca Wuling face parte din societatea mixtă SAIC-GM-Wuling. Cu o autonomie de 230 de kilometri, noua citadină electrică va costa 8.800 de euro.
CITEȘTE ȘI:
Bugetul programului Rabla Plus 2024 crește la 1 miliard de lei
CNAIR pregătește licitaţia pentru secţiunea montană a Autostrăzii Unirii A8
Comentați?