Închiderea spațiului aerian al Rusiei a dus la scumpirea transporturilor de marfă dinspre China

Tendința de scădere a tarifelor în transportul aerian de marfă din China, care survine în mod normal Anului Nou Chinezesc, s-a inversat, iar prețurile au crescut din nou după invazia rusă din Ucrainei. Cauza este pachetul de sancțiuni economice impus Rusiei de către Uniunea Europeană, care implică și companii aeriene, în special Aeroflot și AirBridgeCargo, care au suspendat zborurile pentru transportul de marfă către țările UE.
China

Companiile cu sediul în Europa ale Grupului Volga-Dnepr, British Cargologicair și German Cargologic, continuă să opereze, însă situația este agravată de contra-sancțiunile Rusiei, care a interzis companiilor europene tranzitarea spațiului aerian. Din acest motiv, Finnair Cargo a oprit zborurile către Asia de Est.

„Nu mă așteptam la o reacție atât de rapidă, în schimb mi-am anunțat corespondenții chinezi încă din dimineața zilei de 28 februarie referitor la creșterea tarifelor de marfă, inclusiv pentru transporturile rezervate săptămâna precedentă. De exemplu, un transport din Shanghai către Milano, transferat de la AirBridge Cargo la Lufthansa, s-a scumpit de la 5,27 dolari/kg la 6,48 dolari/kg”, a explicat Alice Arduini, proprietarul companiei de transport Alix International, citată de TrasportiEuropa .

Majorarea tarifelor în transportul de marfă nu este singura consecință a sancțiunilor, deoarece va fi însoțită și de o creștere a timpului de livrare.

„Zborul Airbridge Cargo era cel mai rapid de la Shanghai la Milano, dar, în lipsa lui, acum rămâne doar cel direct al Air China. Aglomerarea mărfurilor pe aeroporturile chineze este în creștere, cu amânarea, în consecință, a plecărilor și sosirilor. De exemplu, o expediere directă care trebuia să plece din Shanghai la Milano pe 1 martie va pleca pe 3 martie, în timp ce, într-un alt caz, o expediere directă a fost înlocuită cu un zbor de la Shanghai în Serbia și apoi la Milano”, mai arată Alice Arduini.

În ceea ce privește viitorul apropiat, aceasta nu este optimistă: „Mă tem că este doar începutul unei agravari constante a situației, dacă cea din Ucraina nu se îmbunătățește”.

 

CITEȘTE ȘI:

”Orașe curate”. Topul celor mai implicate metropole în mobilitate ”curată”

Consecințele războiului din Ucraina pentru industria auto. Mai multe fabrici vor fi închise

 

Adaugati comentariu