Încă din primele momente ale invaziei rusești în Ucraina, rețeaua internațională de hackeri Anonymous a susținut că va declanșa atacuri cibernetice împotriva Rusiei, acțiune care ar face ca aproximativ 300 de site-uri web ale companiilor, băncilor și ziarelor țării să fie inaccesibile. Ulterior, și-a extins amenințările și împotriva Belarus, acuzată că a contribuit la invazie.
Drept urmare, Anonymous a revendicat deja un atac asupra companiei de căi ferate din Belarus, pretinzând că a dezactivat toate serviciile, care vor redeveni operaționale abia după ce forțele militare ruse părăsesc Ucraina.
Un atac cibernetic asupra căilor ferate din Belarus a mai fost înregistrat și la sfârșitul lunii ianuarie 2022, dar acela a fost revendicat de grupul de hackeri Cyber Partisans.
Blocarea sau încetinirea rețelei feroviare din Belarus reprezintă o mare problemă pentru trenurile care circulă între China și Europa, pentru că țara este tranzitată de numeroase trenuri. Ucraina, unde oricum traficul comercial este oprit din cauza războiului, este traversată în mod normal doar de un număr redus de garnituri, aproximativ 3-5% din total.
Însă, indiferent de acțiunile hackerilor, situația s-ar putea agrava odată cu sancțiunile pe care Uniunea Europeană le decide împotriva Rusiei, pe teritoriul căreia trec majoritatea trenurilor către și dinspre China. Dacă sancțiunile ar suspenda și traficul feroviar cu Rusia, cum s-a întâmplat în cazul celui aerian, conexiunile s-ar întrerupe complet, iar singura soluție pentru transportul containerelor va rămâne cea pe cale maritimă, cu o eventuală creștere rapidă a tarifelor.
CITEȘTE ȘI:
Soluții integrate de management al flotei auto pentru un maximum de eficiență
De ce să alegi să faci reparaţii cu piese de schimb noi?
Comentați?