”Orașe curate”. Topul celor mai implicate metropole în mobilitate ”curată”

În clasamentul „Oraşe curate”, realizat de o coaliţie de peste 60 de ONG-uri și asociații de mediu, capitala Norvegiei, Oslo, se află pe prima poziţie dintre 36 de metropole europene, dovedind cele mai multe inițiative pentru îmbunătățirea calității aerului, încurajarea bicicliștilor și a mersului pe jos, pentru măsurile destinate decongestionării traficului rutier și asigurarea transportului public.
Oraşe curate

În topul celor mai implicate metropole în mobilitate ”curată”, Oslo este urmat de Amsterdam (Olanda) și Helsinki (Finlanda), în special datorită nivelului de siguranță al drumurilor și stabilirii zonelor cu restricții de trafic pentru vehiculele mai poluante.

Pe locul patru s-a plasat Copenhaga (Danemarca), iar pe cinci, Paris (Franța). Bucureștiul nu a intrat în analiză, în schimb, din estul Europei, au fost introduse în clasamet cinci orașe din Polonia: Gdansk, Sopot, Gdynia, Varșovia și Cracovia, care, ce-i drept, s-au clasat pe ultimele locuri (33-35). Pe ultima poziție, s-a plasat Neapole (Italia).

Topul ”Orașelor curate” din Europa

Oraşe curate

Potrivit studiului „Oraşe curate”, majoritatea covârșitoare a europenilor (aproape 75%) locuiește în zone urbane. Drept urmare, orașele sunt zone decisive pentru combaterea urgenței climatice, având în vedere că mobilitatea urbană este responsabilă pentru 23% din emisiile de gaze cu efect de seră ale UE din transporturi, iar cel rutier continuă să fie una dintre principalele surse, în special de dioxid de azot (NO2).

Studiul mai menționează că transportul este singurul sector care a cunoscut o creștere a emisiilor de gaze cu efect de seră față de 1990. ”Această tendință trebuie inversată, având în vedere urgența crizei climatice, așa cum a fost reafirmat recent de cel mai recent raport al Grupului Interguvernamental al Națiunilor Unite. privind schimbările climatice (IPCC). Traiectoria actuală ar putea duce la o creștere cu 2,5°C–3,5°C a temperaturilor medii globale în comparație cu epoca preindustrială, ceea ce ar avea consecințe dramatice și uneori ireversibile, dacă nu există reduceri imediate, rapide și pe scară largă ale emisii de GES”, se arată în document.

 

CITEȘTE ȘI.

Consecințele războiului din Ucraina pentru industria auto. Mai multe fabrici vor fi închise

Google Maps a dezactivat temporar datele de trafic în timp real pentru Ucraina

 

 

Adaugati comentariu