Prin programele Rabla Clasic şi Rabla Plus a fost scoase de pe șosele, anul trecut, un număr de 100.000 de mașini mai vechi de 8 ani, dublu faţă de anul anterior, a precizat ministrul Mediului, Tanczos Barna.
Acesta a mai arătat că, în anii care vor urma, programele Rabla vor suferi modificări, în contextul în care bugetul Rabla Clasic va scădea, în beneficiul celui care încurajează cumpărarea de autoturisme electrice, în contextul în care în anul 2035 Comisia Europeană şi-a propus să înceteze vânzarea de autoturisme cu combustie internă.
”Regândim programul Rabla pentru autoturisme, pentru a facilita decontarea mai rapidă pentru dealerii auto, pentru că au fost întârzieri anul trecut şi trebuie să lucrăm şi la acest capitol. Dar trebuie să mergem mai departe cu creşterea bugetului pentru maşinile electrice, reducerea treptată pentru cele clasice, pentru că în 2035 Uniunea Europeană a decis să fie oprită punerea pe piaţă a maşinilor noi cu motoare clasice, de ardere internă”, a afirmat Tancos Barna, luni seară, într-o emisiune la TVR Info, citat de news.ro.
El a subliniat că în anul 2022 numărul maşinilor mai vechi de opt ani scoase din circulaţie prin implementarea acestor programe a fost de 100.000, dublu faţă de anul anterior.
În cursul anului 2023, cu sprijinul programului Rabla local, Ministerul Mediului şi-a propus casarea altor 150-200.000 de maşini vechi.
CITEȘTE ȘI:
Elemente cheie pentru întreținerea optimă a flotelor de camioane
Afacerea în construcții devine mai ușoară dacă are la bază utilaje puternice
Comentați?