ID.Buzz. Miza pe versatilitate

ID.Buzz, în variantele sale van și Cargo, își exprimă personalitatea multiplă și prin intermediul vehiculelor concept realizate împreună cu specialiștii în suprastructuri.
Volkswagen

Încă de la lansarea sa, ID.Buzz a fost prezentat drept un Bulli pentru o eră nouă. S-au investit zeci de ani de experiență și know-how în acest proiect. Pentru că s-a dorit un rezultat inovator, 100% spectaculos și 100% electric pentru succesorul legendarului minibus. Un autovehicul intuitiv, gata să revoluționeze era mobilității electrice. Dar și să ofere confort și libertate fără limite, să seteze noi standarde și să redefinească însuși conceptul de condus.

Volkswagen

În plus, grație versatilității sale, un atribut pe care l-au avut toți predecesorii săi, ID.Buzz este, cu siguranță, expresia multi-funcționalității. Și nu doar prin vesiunile sale, monovolum și furgonetă, ci și prin multitudinea de aplicații pe care le poate împlini ca urmare a colaborării cu producătorii de suprastructuri. Un aspect care avea să ne fie relevat de conceptele pre-producție prezentate de Volkswagen Vehicule Comerciale la începutul toamnei, la IAA Transportation.

ID. Buzz Flex-Cab

Specialistul olandez în suprastructuri Snoeks a transformat un Buzz Cargo pentru transportul de pasageri. Astfel că ID.Buzz Flex-Cab devine un Caravelle alimentat electric, care propune cinci locuri. În spate, vehiculul concept este echipat cu o banchetă pentru trei persoane. Aceasta poate fi folosită în două variante (standard sau cu spațiu suplimentar pentru picioare) sau poate fi complet pliată, incluzând aici și partea de jos a scaunului.

 

 

 

Reglarea și rabatarea banchetei în sus sau în jos se realizează electric prin intermediul unui comutator de pe stâlpii B sau D. Datorită posibilității de a utiliza bancheta într-un mod atât de flexibil, compartimentul spate, dotat cu aer condiționat, poate fi adaptat rapid de la transportul mărfurilor la cel al pasagerilor. Astfel că, apelând la versiunea Snoeks Buzz Flex-Cab, obții deopotrivă, un mijloc de transport extrem de util pentru cei care dețin un mic atelier sau prestează servicii pentru firme și persoane fizice, dar și, în egală măsură, pentru micile firme de transport persoane – shuttle, taxi, mini-bus comunitar. Iar această versatilitate, desigur, oferă oportunități și companiilor specializate în închirierea de vehicule. Cărora le oferă posibilitatea de a accesa o gamă largă de clienți prin intermediul aceluiași vehicul.

ID.Buzz Paramedic

Noul ID. Buzz a fost proiectat astfel încât să permit, indiferent de variantă – monovolum sau furgonetă – să îndeplinească sarcini speciale. De ce nu, să devină cabinetul mobil al unui paramedic. O utilizare spre care s-a îndreptat producătorul german de suprastructuri Bösenberg, care a prezentat la Hanovra un vehicul concept care poate îndeplini astfel de sarcini și care este cvasi-pregătit de producție. ID.Buzz Paramedic poate găzdui până la trei persoane, număr care reprezintă echivalentul unui echipaj clasic al unui vehicul folosit pentru intervențiile medicale de urgență. Compartimentul de marfă a fost transformat într-un loc de muncă pentru medic și echipamentul medical al acestuia. În acest scop, Bösenberg a dezvoltat un concept modular, astfel încât integrarea completă a echipamentului și a tuturor componentelor speciale necesită doar modificări minime la vehiculul de bază. Sistemul special de semnalizare este, de asemenea, încorporat în concept, și funcționează folosind un sistem separat de baterii.

ID. Buzz Cargo cu Box-Body

Veth Automotive a combinat designul emblematic al ID. Buzz cu un cub în secțiunea din spate și, astfel, prezintă primul ID. Buzz cu o suprastructură în formă de cutie. Datorită acesteia, capacitatea de încărcare crește de la 3,9 metri cubi, până la o remarcabilă valoare de 6,0 metri cubi. Ca urmare, ID. Buzz Cargo poate suporta în acest caz o sarcină utilă de până la 680 kg.

Laturile și spatele cutiei pot fi echipate cu uși convenționale, uși glisante și/sau obloane rulante. Acest lucru garantează că șoferii de curierat, de exemplu, pot ajunge la colete din orice parte a suprastructurii. Lucru de un real ajutor în activitățile derulate în orașe, acolo unde, din pricina lipsei spațiilor de parcare, accesibilitatea la încărcătură reprezintă, de foarte multe ori, o problemă greu de rezolvat.

ID.Buzz

Conceptul de vehicul IAA este echipat cu o ușă pe partea pasagerului din față, care se poate extinde, obloane pe partea șoferului și două uși de mari dimensiuni, care se deschid către exterior, în zona spate. În plus, cutia de transport beneficiază de o podea special, care previne alunecarea mărfurilor, și oferă o rezistență sporită la degradare.

ID.Buzz Cargo Refrigerated

Producătorul german de suprastructuri Wükaro a ales o altă abordare, fiind prima companie care a prezentat un ID.Buzz Cargo sub formă de vehicul frigorific. A fost conceput special pentru livrările în centrul orașului și, prin urmare, pentru așa-numitul segment „last mile”.

ID.Buzz

O inovație aici este combinația dintre sistemul de acționare cel de răcire, ambele fiind electrice. Sistemul de răcire este alcătuit dintr-o unitate de 230 V cu profil redus, plasată pe acoperiș (evaporator cu tavan plat), patru baterii litiu-ion (fiecare 100 amperi-oră încărcare nominală) și un invertor (transformă tensiunea DC în tensiune AC) cu încărcător de baterie integrat. Găzduite într-un mod care economisește spațiu, în pasajele roților, cele patru baterii permit sistemului să funcționeze independent timp de șase până la opt ore. Este, de asemenea, posibil să pre-răciți spațiul de marfă ori de câte ori ID.Buzz Cargo este conectat la rețea. Conceptul vehiculului poate, în funcție de specificație, să suporte o sarcină utilă de până la 390 kg – suficientă pentru alimente congelate comandate online, specialități pentru restaurante sau reinventarea clasicei dube italiene de înghețată.

ID. Buzz Cargo Miele ServiceVan

Ca parte a unui proces de dezvoltare comună între CS/Würth și Volkswagen Vehicule Comerciale, solicitările speciale ale clientului Miele au fost implementate în acest vehicul. Spațiul de marfă al dubei electrice, de exemplu, a fost echipat cu un sistem de rafturi adaptat specificațiilor tehnicienilor de service pentru depozitarea materialelor, pieselor de schimb și uneltelor. O consolă centrală cu masă rabatabilă integrată servește drept loc de muncă pentru șofer în habitaclu. Nu lipsește nici finisajul special al vopselei în „roșu paprika” tipic Miele.
Iar dacă precentele modele așteaptă primele comezi, în cazul acestuia, primele cinci exemplare au și fost preluate de către client. „Sunt încântat că a sosit în sfârșit momentul să transferăm vehiculele către clienții noștri și să plece la drum. Pentru un partener de lungă durată precum Miele, care a folosit practic de la început camionetele noastre Bulli ca vehicule de service, ne-am dorit cu siguranță să transformăm evenimentul într-unul de excepție”, a spus Carsten Intra, CEO of Volkswagen Commercial Vehicles. Cel care, alături de Lars Krause, Board Member for Marketing and Sales, a fost prezent la sediul Miele pentru a preda managementului acestei companii cheile noilor vehicule.

Miele va implementa primele sale vehicule în serviciul pentru clienți în Germania, Spania, Norvegia, Marea Britanie și Austria. Pentru Lars Krause, acest lucru se potrivește perfect cu orientarea strategică a Volkswagen Vehicule Comerciale: „Strategia noastră este să oferim vehiculul potrivit pentru toată lumea. Miele este unul dintre primii clienți căruia îi furnizăm acest model. Facem acest lucru cu intenția de a proba că ID. Buzz Cargo este un vehicul comercial cu drepturi depline. Și este, de asemenea, un vehicul de service cu drepturi depline.”

ID.Buzz
 

Cu aceste modele integral electrice de la Volkswagen Vehicule Comerciale, Miele face un alt pas spre conversia întregii sale flote către modele care folosesc surse de energie regenerabilă. „Ne-am stabilit obiectivul de a reduce emisiile de dioxid de carbon ale flotei noastre de vehicule cu cel puțin 30% până în 2030”, explică Rebecca Steinhage, director executiv Resurse umane și afaceri corporative la Miele. „ID. Buzz este o alegere excelentă ca variantă complet electrică pentru flota noastră și așteptăm deja cu nerăbdare să primim mai multe astfel de vehicule anul viitor”, a încheiat aceasta.

 

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, noiembrie 2022)

 

 

CITEȘTE ȘI:

Finanțare BEI de 50 mil. euro pentru creșterea gradului de siguranță rutieră

ZF prezintă, la CES 2023, soluții inteligente pentru mobilitatea electrică și automată

 

 

Adaugati comentariu