Huawei se ține de cuvânt și nu va produce mașini. Dar dacă Apple mai stă pe gânduri privind domeniul auto, Huawei Technologies Co s-a pus deja pe treabă. La Salonul Auto de la Shanghai a lansat prima mașină, ca sub-brand, alături de constructorul chinez Seres. Vehicul pe care-l va comercializa în rețeaua sa de magazine. Și anunță investiții de 1 miliard de dolari în mașini electrice și autonome.
Oficial, modelul poartă numele SERES Huawei Smart Selection SF5. Este un SUV și a fost lansat în toate magazinele Huawei din China începând cu 21 aprilie. Este propus în patru culori: Deep Ocean Blue, Charcoal Black, Pearl Pearl și Titanium Silver Grey. În timp ce nuanțele Midnight Black, Garnet Red și Ivory White au fost folosite pentru ornamentele interioare. Prețul este de 216.800 de yuani (28.000 de euro) versiunea 2WD, respectiv 246.800 de yuani (32.000 de euro) pentru cea 4WD.
Practic este o versiune revizuită a lui SERES SF5. Iar Huawei Technologies Co anunță că implicarea sa vine ca răspuns la temerile consumatorilor legate de reîncărcarea și autonomia vehiculelor electrice. Și a pus la dispoziție Huawei DriveONE Three-in-One Electric Drive. Cu o autonomie de 180 km în modul electric pur, și de peste 1.000 km în modul de autonomie extinsă.
551 CP și 820 Nm
Modelul beneficiază de o unitate de propulsie hibridă de tip secvențial (în serie). Un motor 1.5 turbo cu 4 cilindri pe benzină are rol de generator, reîncărcând bateria. Modelul dispune de un motor electric pe puntea spate sau de două și tracţiune integrală. În cazul din urmă, puterea este de 551 CP, iar cuplul de 820 Nm. Iar accelerația 0-100 km/h este realizată în 4.68 secunde. Va mai exista o versiune cu un singur motor electric şi tracţiune pe puntea din spate, însă despre una complet electrică nu există niciun indiciu pentru moment.
Noul SF5 mai dispune de un mod de reîncărcare V2V, care poate furniza energie de urgență vehiculelor descărcate care sunt departe de o priză. De asemenea, oferă modul de alimentare de camping V2L. Prin care serveşte drept sursă de energie pentru maşini de gătit, sisteme audio externe şi alte dispozitive electronice care se folosesc la ieşiri în natură.
Siguranță de cinci stele
Rezistența la răsucire și îndoire a noului SF5 îndeplinește standardele de siguranță de cinci stele. Pentru că are un corp realizat din oțel termoformat la o presiune de 1500 Mpa, de rezistență ultra-înaltă, robust și fiabil.
Totodată are la bord şi un complex de sisteme de siguranţă moderne. Inclusiv un sistem de conducere asistată automată de nivel L2+. Lista cu tehnologii include, printre altele, sisteme precum Cruise Control Adaptiv, Traffic Jam Assist, Automatic Emergency Braking, Lane Centering și Forward Collision Warning.
Tehnologii smart Huawei
Sistemul Huawei HiCar permite utilizatorilor să comute între aplicațiile de telefonie mobilă și panoul central de control al vehiculului. Oferind astfel în orice situație acces la navigație, muzică și alte funcții. Totodată, oferă control vocal interactiv, permițând utilizatorilor să se concentreze pur și simplu pe condus.
Huawei HiCar poate, de asemenea, conecta cu ușurință mașina la alte dispozitive inteligente. Astfel încât utilizatorii din interiorul vehicului să poată activa acasă aparatul de aer condiționat, televizorul și alte dispozitive.
Este instalat în habitaclu și un sistem audio HUAWEI SOUND, reglat de experţi în acustică, cu 11 difuzoare şi izolare fonică activă.
Investiții de un miliard de dolari în domeniul EV și vehiculelor autonome
Huawei Technologies Co., anunță Automotive News, intenționează să investească 1 miliard de dolari în cercetare vizând mașinile electrice și tehnologiile ”self-driving”. Planurile sale sunt de a deveni un rival al celor de la Tesla și Xiaomi în cea mai mare arenă a vehiculelor din lume.
”Tehnologia de conducere autonomă a Huawei a depășit deja Tesla în anumite privințe. De exemplu, mașinile noastre au reușit să parcurgă 1.000 de kilometri fără intervenția umană”, a declarat Eric Xu, președintele Huawei Technologies Co. El a precizat că gigantul chinez al telecomunicațiilor va fi partener cu trei producători de automobile pentru a produce mașini autonome, Huawei urmând să aibă statut de sub-brand. Probabil în maniera în care Intel își semnalează prezența microprocesoarelor în PC-uri.
Compania a semnat deja parteneriate cu BAIC Group, Chongqing Changan Automobile Co. și Guangzhou Automobile Group Co. „China produce 30 de milioane de mașini în fiecare an. Iar numărul de unități crește. Chiar dacă nu vom intra pe alte piețe, dacă putem câștiga în medie 10.000 de yuani la fiecare mașină vândută în China, este deja o afacere de proporții pentru Huawei. ”
Comentați?