Fuziunea dintre PSA Peugeot-Citroen şi Fiat Chrysler va fi subiectul unei anchete aprofundate demarate de Comisia Europeană, îngrijorată că operaţiunea ar putea afecta competiţia în 14 state membre UE plus Marea Britanie.
Cele două companii, care prin fuziune ar da naştere celui de-al patrulea mare producător auto mondial, ocupă „o poziţie puternică” pe piaţa vehiculelor utilitare, a explicat comisarul european pentru Concurenţă, Margrethe Vestager, citată de Reuters.
„Vom evalua cu atenţie dacă operaţiunea ar putea avea un impact negativ asupra concurenţei”, a subliniat Margrethe Vestager.
Cei doi producători auto au înştiinţat Comisia Europeană la data de 8 mai 2020 cu privire la intenţia lor de a fuziona. La finalul unei anchete preliminare, cele două firme au decis să nu prezinte angajamente, precum vânzarea de activităţi sau de uzine, pentru a răspunde la îngrijorările ridicate de Bruxelles.
Comisia este îngrijorată că această fuziune ar putea reduce concurenţa pe piaţa autovehiculelor utilitare uşoare, cu o greutate mai mică de 3,5 tone, din 14 state membre (Belgia, Croaţia, Cehia, Spania, Franţa, Grecia, Ungaria, Italia, Lituania, Luxemburg, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia) plus Marea Britanie.
Fuziunea dintre constructorul italo-american (Fiat, Chrysler, Jeep, Maserati, Alfa Romeo, Dodge şi Ram) şi grupul francez PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel şi Vauxhall) ar da naştere celui de al patrulea constructor auto mondial.
Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro
TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:
Turbocompresorul ideal: presiune mare, zero lag!
Opel Zafira-e Life – călătorii relaxante cu ZERO emisii
Uber face primii pași pe piața administrării transportului public
Comentați?