Advertisement

Turbocompresorul ideal floteauto.ro
Home Administrare flote Gadgets și High-Tech Turbocompresorul ideal: presiune mare, zero lag!

Turbocompresorul ideal: presiune mare, zero lag!

Mercedes-AMG ne oferă încă o dovadă de genialitate, aducând, pentru prima oară pe piață, turbocompresorul ideal: un hibrid între turbo-compresorul antrenat de gazele de evacuare și un motor electric. Rezultatul: presiune mare de supraalimentare cu zero lag turbo.

Dacă montezi un turbocompresor mic pe un motor, câștigi promptitudine la accelerări, dar pierzi presiune la turații înalte. Dacă montezi unul de dimensiuni mari, situația se inversează. Soluția ar fi alăturarea a două sau mai multe turbocompresoare de dimensiuni diferite (vezi celebrul quad-turbo de la BMW), care să fie folosite numai la sarcini specifice.

Sau, așa cum au procedat recent companiile Mercedes-Benz și Volkswagen, atașezi un compresor electric separat care funcționează la 48 V, pentru a suplini lipsa de reacții a turbocompresorului la turații joase, când presiunea în galeria de evacuare este mică.

Turbocompresorul ideal: caracteristicile tehnice

Ei bine, Mercedes-AMG vine cu o nouă idee, pe care o va implementa pe viitoarele modele de serie: integrează motorul electric în carcasa turbocompresorului, între compresor și turbină și antrenează direct axul. Sistemul hibrid a fost dezvoltat împreună cu Garrett Motion și reprezintă adaptarea la condițiile ”de șosea” a dispozitivului de supraalimentare de pe monoposturile de Formula 1. …să sperăm că va avea durata de viață mai lungă, totuși!

Turbocompresorul ideal floteauto.ro

➡ Cel mai performant motor din lume: 2 litri, 600 CP! 💡

Motorul electric este extrem de îngust (un disc cu grosimea de 4 cm), este alimentat de la rețeaua pe 48 V on-board și începe să antreneze mecanismul în fracțiunea de secundă în care este apăsată accelerația, înainte ca presiunea din galeria de evacuare să înceapă să se acumuleze. Rezultatul: ZERO întârziere la răspuns și cuplu mai mare la roată la turații scăzute. Practic, turbocompresorul rămâne amorsat în orice moment, gata să răspundă instantaneu la orice accelerare. În sarcină maximă, mecanismul se învârte cu 170.000 rpm.

Turbocompresorul ideal floteauto.ro

Practic, Mercedes-AMG a regândit strategia folosirii în paralel a unui compresor electric cu un turbocompresor, pe care am mai întâlnit-o pe piață chiar la Mercedes-Benz, creând o singură piesă mai ușoară, mai compactă, care reacționează mai repede!

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Best Electric Car 2025 Romania

Articole similare

AutoturismeGadgets și High-Tech

Cea mai recentă actualizare software OTA a mărcii Kia

Actualizarea software prin satelit (OTA) RU 24.2 de la Kia include noi...

Gadgets și High-Tech

Kia prezintă tehnologia „Emergency Vehicle Approaching” în parteneriat cu guvernul olandez

Kia dezvăluie tehnologia „Emergency Vehicle Approaching” (EVA) pentru a îmbunătăți gradul de...

Administrare floteGadgets și High-Tech

Dacia, noi aplicații pentru clienți

Esențial și Cool, smartphone-ul creează o legătură permanentă între utilizator și marca...

Gadgets și High-Tech

BMW va integra aplicația mobilă a Huawei în mașinile sale

BMW Group va integra, în 2026, Huawei HiCar în noile sale modele...